کد خبر: 847061
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مصرف مواد مخدر، فصل مشترک بسیاری از پرونده‌های قضایی است ...
 «رفتار برادرم سبب شد تا پسرم به مصرف مواد اعتياد پيدا و سرانجام فوت کند به خاطر همين کينه‌اش را به دل گرفتم و او را به قتل رساندم.» اين اقرار مرد ميانسالي است که به اتهام قتل برادرش بازداشت شده است.
 
به گزارش خبرنگار ما، ساعت يک بامداد روز جمعه، 18 فروردين‌ماه بود که يکي از مأموران کلانتري 118 ستارخان به قاضي مديرروستا، بازپرس ويژه قتل تهران خبر داد که مردي ميانسال مقابل خانه‌اش در خيابان سازمان آب به قتل رسيده است. وقتي بازپرس به همراه تيمي از کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شد، معلوم شد که جسد متعلق به مردي 30 ساله به نام غلامرضا است که با اصابت ضربه چاقو به قفسه سينه‌اش کشته شده است. پسر مقتول اولين کسي بود که در اين‌باره تحقيق شد. او گفت من داخل خانه بودم که صداي دعوا از کوچه بلند شد. وقتي خودم را رساندم با جسد پدرم مقابل خانه مواجه شدم. همان لحظه عمويم را در حال فرار ديدم. متوجه شدم که چاقويي در دست دارد. خودش را به ماشين بنزش رساند، سوار آن شد و فرار کرد.  بعد از انتقال جسد به پزشکي قانوني، مرد 40 ساله که علي نام داشت، به عنوان مظنون تحت تعقيب قرار گرفت. خيلي زود معلوم شد که او و همسرش زندگي جداگانه‌اي دارند. علي در خانه‌اي مجردي در شهرک آفتاب زندگي مي‌کرد. خانواده علي به پليس گفتند که او به مصرف مواد اعتياد دارد. از چند سال قبل همسر علي همراه دو فرزندش و علي هم همراه پسر 15 ساله‌اش زندگي مي‌کرد تا اينکه پسر نوجوان به مصرف مواد اعتياد پيدا کرد و به علت عوارض ناشي از مصرف آن فوت شد.
 
در شاخه ديگري از بررسي‌ها مخفيگاه علي شناسايي و او 27 فروردين بازداشت شد. متهم در اولين بازجويي‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت رفتار برادرم سبب شد تا پسر نوجوانم به مصرف مواد اعتياد پيدا کند. پسرم به خاطر مصرف مواد جانش را از دست داد، به خاطر همين کينه برادرم را به دل گرفتم و تصميم به انتقام گرفتم. شب حادثه در حالي که چاقو به همراه داشتم مقابل خانه‌اش کمين کردم. وقتي خواست وارد خانه‌اش شود، به او نزديک شدم و در اين‌باره حرف زدم. حرف زدن ما به مشاجره تبديل شد و من با چاقو او را به قتل رساندم.  سرهنگ کارآگاه حميد مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهم در اداره دهم پليس آگاهي تهران جريان دارد.

گفتوگو با متهم

معتادي؟

نه، اما به صورت تفنني شيشه مصرف ميکنم.

چرا از همسرت جدا زندگي ميکني؟

برادرم در زندگي ما دخالت ميکرد و همين موضوع باعث اختلاف من و همسرم شد. به همين دليل من در دادگاه کيفري از برادرم شکايت کردم و آنجا پرونده داريم.

علت درگيري شما با برادرت همين موضوع بود؟

بله، اما موارد ديگري هم بود که باعث شد اختلافات و درگيري ما بيشتر شود. برادرم پسرم را معتاد کرد به طوريکه پسرم به خاطر اعتياد جانش را از دست داد.

يعني آنقدر از برادرت کينه به دل داشتي که تصميم به قتلش گرفتي؟

من قصد انتقام داشتم، لحظه حادثه شرايط روحي خوبي نداشتم که اين اتفاق افتاد.

درباره شب حادثه توضيح بده؟

دو ماه بود که درگيريهاي ما بيشتر شد و از آن روز به بعد برادرم به من پيامکهاي تهديدآميز ميفرستاد. شب حادثه چند پيامک براي من فرستاد تا اينکه عصباني شدم و با خودروي بنزم به خانهاش رفتم. وقتي آنجا رسيدم ميله آهني که داخل خودرو بود، برداشتم و زنگ خانهاش را زدم. برادرم با يک چاقو جلوی در آمد که با ميله آهني به او حمله کردم و چند ضربه زدم تا اينکه چاقو از دستش افتاد. بلافاصله چاقو او را برداشتم و چند ضربه به او زدم و فرار کردم.

پسر مقتول ميگويد که شما آن شب چندين بار به در خانهشان رفته بودي؟

بله. هر بار که رفتم در را باز نميکردند تا اينکه بار آخر برادرم با چاقو جلوي در آمد و اين اتفاق افتاد.

شغلت چيست؟

من شرکت سرمايهگذاري خصوصي دارم و وضع ماليام خيلي خوب است.

الان چه حسي داري؟

پشيمان هستم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار