کد خبر: 846997
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:
عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار مي‌گويد: دولت درهاي واردات را بايد در مواقع لازم و براي اقلام و تجهيزات ضروري و زيربنايي باز كند و اجازه ورود هر كالايي را به كشور ندهد نه اينكه به افرادي كه انحصار واردات كالا‌ها را در اختيار دارند با چراغ سبز دولت‌ها شير واردات را روی بازارهاي ايران بيشتر و بيشتر باز كنند.
عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار مي‌گويد: دولت درهاي واردات را بايد در مواقع لازم و براي اقلام و تجهيزات ضروري و زيربنايي باز كند و اجازه ورود هر كالايي را به كشور ندهد نه اينكه به افرادي كه انحصار واردات كالا‌ها را در اختيار دارند با چراغ سبز دولت‌ها شير واردات را روی بازارهاي ايران بيشتر و بيشتر باز كنند.
حميد نجف در گفت‌وگو با ايسنا، با ارزيابي موانع پيش‌روي توليد اظهار كرد: در حال حاضر نياز ويژه‌اي به اصلاح سياست‌هاي بانكي داريم چون بخش توليد به دليل شرايط موجود به تزريق نقدينگي نياز دارد و پرداخت تسهيلات بانكي با درصد سود بالا كمكي به كارخانه‌هاي توليدي نمي‌كند. بنابراين تا زماني كه سياست‌هاي بانكي به روز نشود و اصلاحات ساختاري و عملياتي در بانك‌ها صورت نگيرد، بخش توليد همچنان در ركود خواهد بود.  وي ادامه داد: در كنار سياست‌هاي بانكي بايد سياست‌هاي واردات را هم اصلاح كنيم، كليد دست ما و سدّي كه مي‌تواند در برابر واردات برخي اقلام بايستد گمرك است كه بايد بيش از گذشته تقويت شود.
نجف در عين حال از واردات سنگ قبر و تسبيح به كشور انتقاد و اظهار كرد: معتقدم واردات بايد در مورد اقلام مورد نياز كشور باشد، نمي‌توانيم هر چيزي را از هر كشوري وارد كنيم، در حالي كه مشابه آن در داخل هست يا حداقل توان توليد آن را داريم. درعين حال نبايد به كشورهاي ديگر باج بدهيم و اساساً قرار نيست كه مستعمره كشورهاي خارجي باشيم.  عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار تصريح كرد: دولت درهاي واردات را بايد در مواقع لازم و براي اقلام ضروري باز كند آن هم به شرطي كه مشابهش در داخل نباشد، مثل تجهيزات زيربنايي و زيرساختي كه امروز كشور به شدت به آن احتياج دارد.
وي در ادامه يكي از چالش‌هاي پيش‌روي اشتغال كشور را وجود بخش‌هاي خصولتي دانست و گفت: يكسري از بخش‌هاي زيرمجموعه تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي را داريم كه به آنها بخش‌هاي خصولتي مي‌گويند، چون نه دولتي هستند نه خصوصي و برخي اتفاقات ناگوار را به دليل سوء‌مديريت‌هاي مختلف در اين بخش‌ها شاهد هستيم.
 
زمان شفاف‌سازی در شرکت‌های شبه دولتی رسید
نجف افزود: در شركت‌هاي خصولتي چالش اساسي اين است كه اگر درآمدي داشته باشند هيچ نظارتي روي آن نيست و اگر از نظر هزينه دچار مشكل شوند، ضررشان در جيب صندوق‌ها است، در صورتي كه پول كارگران و كارمندان در آنها است.
عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار تأكيد كرد: امروز بخشي از تحريم‌هاي خارجي برداشته شده و كارفرمايان نمي‌توانند همه مشكلات را گردن تحريم‌ها بيندازند ولي با تحريم‌هاي داخلي و برخي تفكرات پوسيده دولت‌ها مواجهيم.
او ادامه داد: دولت چند سال گذشته تمام تمركز خود را روي برجام گذاشت و از همين رو برخي مديران دولتي و مخالفان دولت، ضربه نهايي را به دولت زدند و داستان برجام را براي دولت حيثيتي كردند تا جايي كه با اظهاراتشان جامعه دچار فضاي دوقطبي موافقان و مخالفان برجام شد و جدل بيهوده راه افتاد.
نجف تصريح كرد: دولت براي آنكه هم به مخالفان پاسخ بدهد هم نتايج برجام را برجسته نشان بدهد، تمام توان خود را در گام اول سياست‌هاي كلانش روي برداشتن موانع و مشكلات اقتصادي گذاشت تا راه را براي سرمايه‌گذاري خارجي و گسترش مراودات باز كند كه قدم اول را درست برداشت، هرچند مي‌توانست اصلاحات ساختاري اقتصاد را به موازات آن كليد بزند.
به اعتقاد وي، دولت در برخي بخش‌ها مثل ماليات عملكرد خوبي داشته ولي توليدكنندگان هم بايد تقويت شوند تا بتوانند به دولت ماليات بدهند به همين دليل برخي سياست‌ها مثل سياست‌هاي بانكي و واردات در كشور بايد اصلاح و به روز شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار