کد خبر: 846880
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

نويسنده: محمد رضا هاديلو

***

کافيست اخبار مرتبط با متروي اهواز مرور شود تا مشخص شود آنچه بيش از هر چيز ديگري به چشم مي خورد واژه "ضرب الاجل" است. "ضرب الاجل به مدير پروژه" ، "ضرب الاجل به شهردار" ، "ضرب الاجل..." و "ضرب الاجل..." و "ضرب الاجل".

*منابع هست، اختلاف هم هست

علیرغم وجود منابع مالی، امکان هزینه کردن این منابع در پروژه قطار شهری اهواز فراهم ‌نشد. متاسفانه در سه سال اخیر این پروژه با حدود کمتر از سه درصد پیشرفت همراه بوده است.

اينها بخشي از صحبت هاي معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور است که با اشاره به اختلافات بين مسئولان و پيمانکار پروژه متروي اهواز، فقط اظهار اميدواري کرد که اين اختلافات رفع شود!

هوشنگ خندان دل گفت: "چندسالی است که پروژه‌ قطار شهری اهواز را مورد بازدید قرار می دهم، در این زمینه اختلافاتی بین کارفرما و پیمانکار وجود دارد که امیدواریم شرایط حل این اختلافات میان کارفرما و پیمانکار هرچه سریعتر فراهم شود."

جالب اينکه اين مسئول توضيح نداد چرا طي اين چند سال که به گفته خودش منابع مالي هم تامين شده است، کسي براي رفع اين اختلافات پيش قدم نشده و دولتمردان سعي نکرده اند اقدامي در جهت سرعت بخشيدن در انجام پروژه اي که مردم ذي نفع آن هستند، انجام دهند!

معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری اهواز برای وزارت کشور، تصریح کرد: "حاضر هستیم بلافاصله پس از بر طرف شدن اختلافات میان پیمانکار و کارفرما، منابع ویژه ای از طریق انتشار اوراق مشارکت و یا اولویت دادن تامین واگن‌ها، در اختیار قطار شهری اهواز قرار دهیم."

اين فرصت دادن ها و اظهار اميدواري کردن ها در حالي صورت مي گيرد که سالهاست مردم اهواز از گردوغباري رنج مي برند که زندگيشان را مختل کرده و شايد مترو بتواند تا حدودي رفت و آمدهاي آنان را راحت تر کند.

بر اساس شنيده ها يکبار ديگر وزارت کشور ، یک ماه به دو طرف فرصت داده تا مشکلات را حل کنند . البته اينبار از جمله

"برای آخرین بار" استفاده شده و آمده که اگر در یک ماه آینده از این فرصت استفاده نکنند، وارد عمل شده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد و در این زمینه شرایط احتمال تغییر پیمانکار وجود دارد.

حالا اگر اين آخرين بار و يک ماه فرصت را نوعي تبليغات انتخاباتي در نظر نگيريم، بايد ببينيم اينبار چه اتفاقي خواهد افتاد.

*يک فرصت انتخاباتي

بر اساس گزارش ها طي سه سال اخیر پروژه قطار شهري اهواز با حدود کمتر از سه درصد پیشرفت همراه بوده است، به همین دلیل در جلسه چند روز پيش معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور با شهرداري و پيمانکار پروژه برای آخرین بار به آنها اخطار داده شد که باید از این وضعیت عبور و مشکلات خود را هرچه سریع‌تر حل کنند.

در همين رابطه خندان دل گفت: "اگر در یک ماه آینده این اقدام صورت نپذیرد، موضوع را به شورای عالی فنی کشور منتقل و بر اساس تصمیم این شورا عمل خواهیم کرد. مشکل باید بین کارفرما یعنی شهرداری اهواز و پیمانکار حل شود."

وي با اشاره به اینکه وقتی اوراق مشارکت منتشر می شود، نیمی از آن را دولت و نیمی دیگر را شهرداری پرداخت می کند، اظهار کرد: "در سال گذشته اجازه انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به متروی اهواز داده شد و آمادگی خود را برای تامين مبلغ بیشتر را نیز اعلام کردیم."

معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزرات کشور تاکيد کرد آمادگی دادن هرگونه اولویت به متروی اهواز را داریم. سال گذشته مدیران محلی امیدوار بودند که این اختلاف را برطرف کنند اما در جلسه امروز مشخص شد که پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل نشده است و به همین دلیل برای آخرین بار به پیمانکار و کارفرما فرصت داده شد تا مشکلات را حل کنند.

بهر حال يکبار ديگر بايد منتظر ماند و ديد آيا کارفرما و پيمانکار ارزشي براي اين همه تهديدهاي تکراري قائل هستند يا آنقدر قدرت دارند که تا امتيازات خود را نگيرند اقدامي در جهت پيشبرد پروژه نکنند!


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار