کد خبر: 846877
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان گفت: بیش از 35 ماه است که انتقال محلی مالاریای بدخیم فالسیپاروم در استان نداشته ایم و تقریبا به حذف این نوع مالاریا رسیده ایم .
رضا صفری افزود: در سال 95 در مقایسه با سال 94، 40 الی 50 درصد افزایش موارد مالاریا در اتباع بیگانه داشته ایم، ولی در موارد انتقال محلی و بیماری بومی با 80 درصد کاهش بیماری روبرو بوده ایم.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان افزود: تردد غیر مجاز اتباع بیگانه از کشورهای مالاریاخیز پاکستان و افغانستان، پراکندگی جمعیت در مناطق مالاریا خیز برای انجام مراقبت، کم شدن حساسیت مردم در مناطق مالاریاخیر به علت کاهش شدید بیماری، سخت گذر بودن مسیر‌های روستایی، کمبود نیروی متخصص مالاریا در مناطق مالاریاخیز از مشکلات موجود در راه مبارزه با بیماری مالاریا در استان است.

صفری خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و ایجاد مناطق مناسب برای رشد، تکثیر و تخم گذاری پشه آنوفل و از طرف دیگر افزایش حضور اتباع بیگانه در استان احتمال آلودگی زیاد است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان ادامه داد: به همین منظور باید با تشکیل گروهی متشکل از میکروسکوپیست، حشره شناس و لارو کش در تسهیل روند تشخیص از شیوع این بیماری و افزایش موارد ابتلا جلوگیری شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار