کد خبر: 846873
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 1950 ساختمان آموزشی در سطح استان، گفت: از این تعداد 40 درصد فضاهای آموزشی استان غیرایمن هستند.

بیژن حیدری آموزش را محور توسعه پایدار و ابزار توسعه را منابع انسانی دانست و افزود: منابع انسانی برای اینکه بتوانند در راستای رشد و شکوفایی قدم بردارند، به آموزش نیاز است .

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور از خلل سرمایه‌گذاری پایدار رنج میبرد، تصریح کرد: اگر کشوری از سرمایه‌گذاری در آموزش کوتاهی کند قطعا زیر بار انبوهی از مشکلات قرار خواهد گرفت

حیدری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز در استان از سال 77تا کنون، اظهار کرد: تا پایان سال 94 تعداد 295 پروژه با مشارکت خیرین در استان ساخته شده است .

وی اعتبار سال 94 را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بدون مشارکت خیرین امکان تامین فضاهای آموزشی میسر نبود .

حیدری با اشاره به وجود 1950 ساختمان آموزشی در سطح استان، گفت: از این تعداد 40 درصد فضاهای آموزشی غیرایمن هستند. این مدارس غیر ایمن شامل مدارس غیر مقاوم، مدارس تخریبی خطرآفرین و مدارسی که تاسیساتی آن‌ها به نوسازی نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به 100 مدرسه جدید نیاز دارد، گفت: 100 مدرسه تخریبی خطرآفرین در استان وجود دارد که لازم است از وجود دانش‌آموزان تخلیه شودو به منظور نوسازی آن‌ها 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

وي ادامه داد: در سال گذشته 36 میلیارد تومان جذب خیرین حقیقی و حقوقی در استان وجود داشت که در این حوزه بیشترین جذب خیرین در کشور نسبت به جمعیت را به خود اختصاص داد. در سال گذشته 13 پروژه مشارکتی در قالب 70 کلاس درس و زیربنای 12 هزار منرمربع و اعتبار 14 میلیارد تومان به فضای آموزشی استان اضافه شد.

اين مسئول با بیان اینکه در سال گذشته سیستم گرمایشی بیش از 110 مدرسه نوسازی شد، تصریح کرد: برای استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس استان 100 میلیارد تومان نیاز است که سال گذشته شش میلیارد تومان هزینه شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار