کد خبر: 846862
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سرخه گفت: با جذب سرمایه‌گذار امکان افزایش تولید و صادرات گیاه پرمشتری باریجه در استان وجود دارد.
حمیدرضا همتی در بازدید از پروژه اقتصاد مقاومتی کشت باریجه در مراتع این شهرستان با اشاره به اقبال بازارهای بین‌المللی به محصول باریجه استان سمنان اظهار کرد: با تلاش مسئولان و جذب سرمایه‌گذار می‌توان به صادرات این محصول به بازارهای بین‌المللی اندیشید.
وی بیان کرد: در سال گذشته پروژه‌های کپه‌کاری باریجه در یک‌هزار و 250 هکتار از اراضی مرتعی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی،ایجاد اشتغال،ارز آوری و حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان سرخه کلید خورد که اکنون شاهد رویش باریجه و به بار نشستن این پروژه اقتصاد مقاومتی هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سرخه با اشاره به این که می‌توان با استفاده از این گیاه و بهره‌برداری مطلوب از آن به اقتصاد و تولید ملی نیز کمک شایانی کرد، افزود: اهمیت اصلی مصرف صنعتی باریجه استفاده از این گیاه معطر در صنایع عطر و ادکلن سازی است .
همتی با بیان اینکه باریجه مشتریان بسیار زیادی در سطح جهانی دارزد اضافه کرد: کشور فرانسه از مشتریان اصلی بازار باریجه ایران است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سرخه با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌های ملی و استانی بسیار زیادی در سطح شهرستان سرخه به ثمر نشسته است گفت: پروژه کاشت نهال تاغ در 10 هزار هکتار از بیایان‌های صوفی‌آباد، طرح مدیریت هرز آب‌ها، طرح کاشت نهال تاغ در روستای عبدالله آباد، ،دهکده نمونه آبی اسد آباد و... از جمله پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح این شهرستان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر