کد خبر: 846840
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
نماينده مردم شهرستان شبستر در مجلس مطرح کرد
نماينده مردم شهرستان شبستر در مجلس گفت: مردم و مجلس مي توانند فرآيند نهاد شوراها را به سمتي كه قانون گزار به آن شانيت بخشيده سوق دهند و در اين راه مردم با انتخاب افراد كارآمد،با تجربه ، متعهد و مجلس با تصويب قوانين لازم مي توانند نقش مهم خود را ايفا نمايند.

معصومه آقاپور  اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی و یکی از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور در قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جایگاه شوراها در کشور از یک بنیه و نگرش دینی و اعتقادی برخوردار است از این رو مدیریت شوراها با توجه به آموزه‌های دینی و تجربه‌های مدیریتی مدرن قطعا نماد مردم سالاری دینی در کشورمان محسوب می‌شود که جنبه عملیاتی آن نمود بیشتری دارد.

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها در دوره‌های اول و دوم به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم و نوپا بودن نهاد شورا در کشور نتوانستند نقش پررنگی در مدیریت‌های شهر و روستا داشته باشند.

آقاپور افزود:در دوره‌های بعدی  انتظارات جامعه از شوراها متناسب با پیشرفت‌ها و تحولات دنیا تغییر یافت و در این بستر تغییرات اجتماعی -سیاسی جامعه شوراها و دهیاران جایگاه خودشان را عینیتت بخشیدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهاد شوراها با گذشت چهار دوره از عمر خود توانسته‌اند تجربه لازم را کسب کنند، ادامه داد: به عملکرد چهار دوره فعالیت شوراها در استان با وجود برخی حاشیه‌های اخیر به نظرم می‌توان نمره قبولی داد البته این در حالی است که باید مردم با دقت و حساسیت ویژه در انتخاب افراد با تجربه و کارآمد از به وجود آمدن این چنین حاشیه‌هایی جلوگیری کرده تا  انتظارات لازم و به حق از این پارلمان محلی به خاطر نقش اهرمی و عملیاتی که برای  مسوولان استانی و ملی متصور است برآورده شود.

وی گفت: شوراها به مانند پل ارتباطی بین مردم و مسوولان شهری و استانی هستند که در بیان واقعیت‌ها با زبان ساده و مشترک مردم نقش موثری دارند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش محوری شوراها در توسعه شهری و روستایی گفت: شوراها در مسایل جاری شهر و روستا، هدایت جامعه به طرف برنامه چشم انداز، کمک به توسعه پایدار و بیان عملکرد مسئولین نظام در لایه‌های مختلف جامعه نقش آفرین هستند.

معصومه آقاپور با بیان اینکه نامزدهایی که در این عرصه برای رقابت به میدان می‌آیند باید اشرافیت کامل به مسائل شهری و روستایی داشته و تخصص لازم را در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی یا متناسب با نیازهای محل زندگی خود داشته باشند، افزود: مردم باید علاوه بر شاخص‌های تخصصی فرد منتخب خود به جایگاه اجتماعی، عدالت و خوش نامی آن کاندیدا توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام بانوان در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی  نسبت به دوره‌های قبل گفت: این امر حاکی از  نقش آفرینی بانوان در لایه‌های مختلف مدیریتی ایران اسلامی است  و حضور بانوان بدلیل دارا بودن خلاقیت و نوآوری می تواند در ترکیب شوراها برای بهتر شدن برنامه‌های توسعه همه جانبه جوامع نقش داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر