کد خبر: 846829
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان :
بهزیستی و کمیته امداد دو بازو و نهاد حمایتی هستند که در راستای حمایت های اجتماعی و توانمندسازی زنان نه فقط در حوزه اشتغال بلکه در دیگر موارد هم فعالیت می کنند .

مدیرکل بهزیستی استان اسفهان دربازدید از نمایشگاه توانمندیهای زنان سرپرست خانوار اظهار ذاشت : امروز بسیار خوشحالم که در این مکان هستم و خوشحالم در شهری زندگی می کنم که تمام اقشار اعم از زن و مرد، سالمند و جوان و دارا و ندار و همه محلات در آن دیده می شوند و به خاطر این موضوع از شهرداری اصفهان و معاونت فرهنگی و اجتماعی آن سپاسگزارم .

دکتر صادقی در حاشیه بازدید نمایشگاه توانمندیهای زنان سرپرست خانوار در کتابخانه مرکزی گفت : با توجه به پیام مقام معظم رهبری و شعار سال که در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی است قطعا زنان یکی از اقشاری هستند که نقش مستقیمی در اقتصاد مقاومتی و اشتغال مولد و پایدار دارند.

وی تصریح کرد : با توجه به پیام مقام معظم رهبری و شعار سال در حوزه اقتصادی و تولید و اشتغال، یکی از اقشاری که نقش مستقیمی در اقتصاد مقاومتی و اشتغال مولد و پایدار دارد زنان هستند و در این بین زنان سرپرست خانوار توانمندیهای خاص خود را دارتد.

دکتر صادقی با تاکید بر اینکه زن امروز موجودی گمنام نیست اذعان داشت : زن مظهر زندگی است و نگاه به زن یعنی نگاه و توجه به زندگی، به زنان هر گونه که بنگریم همانگونه زندگی می کنیم . اگر زنان را مظهر مهربانی، تولید و توانمندی ، لطافت و مظهر ارتقای سلامت اجتماعی بدانیم زندگی را همانگونه می بینیم.

ویی در ادامه با اشاره به اینکه زن سرپرست خانوار به دلایلی اعم از سانحه، فوت ، از کار افتادگی یا طلاق بطور دائم یا موقت بی سرپرست شده گفت : اگر ما این زنان را مورد حمایت قرار ندهیم در واقع ظلم مضاعفی به خود جامعه کرده ایم و این امر باعث گسترش آسیب های اجتماعی خواهد شد البته آسیب های اجتماعی نه به معنای مفاسد اجتماعی بلکه به معنای کاهش در آمد خانوار ، کاهش کیفیت زندگی و کاهش توانمندیهای یک زن که سلامت روانی اجتماعی این زنان را به مخاطره می اندازد.

مدیرکل بهزیستی با اشلره به اینکه از این نمایشگاه حس خوبی گرفتم، علت آن را اینگونه توصیف کرد : حس خوبی دارم از اینکه می بینم وقتی زنی که قرار بوده تنها مستمری بگیر کمیته امداد و بهزیستی باشد الان خودش در حال اداره کردن یک خانواده است و کسی که قرار بوده نگران معیشت خود و فرزندانش باشد الان در حال کارآفرینی است.

صادقی همچنین تصریح کرد : کالاهایی که اینجا هست و تولید این زنان است با تولیدات صنایع و برندهایی که در بازار مردان تولید می کنند قابل رقابت است و قطعا برخی از این تولیدات در بازار با مارکهای دیگری و البته چند برابر قیمت به فروش می رسد و این حکایت از کیفیت بالای این تولیدات دارد.

دکتر صادقی خاطر نشان کرد در: بهزیستی و کمیته امداد دو بازو و نهاد حمایتی هستند که در راستای حمایت های اجتماعی و توانمندسازی زنان نه فقط در حوزه اشتغال بلکه در دیگر موارد هم فعالیت می کنند .

در پایان صادقی گفت زن توانمند سرپرست خانوار زنی است که در تمام حوزه ها اعم از  فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی ، معنوی و سلامت به توانمندی و به یک انسان کامل برسد و در این راستا جامعه با تغییر نگرش به این زنان و آشنایی با توانایی های آنها و رسانه ها با تشریح موفقیت های آنان می توانند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار