کد خبر: 846813
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
عضو مجمع تشخيص مصلحت، حضور جهانگيري در انتخابات را نشانه احساس خطر روحاني و اصلاح‌طلبان دانست و گفت: اگر در نظرسنجي‌ها رأي بالا براي جهانگيري باشد روحاني را كنار مي‌زنند.
به گزارش رسا، محمدحسين صفارهرندي در همايش بررسي صف‌آرايي گروه‌هاي سياسي در انتخابات در مدرسه علميه معصوميه قم، با بيان اينكه رقابت در چارچوب اصول و مقررات نظام اشكالي ندارد، ابراز داشت: در تمام دنيا همين‌گونه است كه افراد بايد مقررات و اصول كشورها را بپذيرند تا بتوانند در عرصه‌هاي انتخاباتي حضور داشته باشند. صفارهرندي سرنوشت ايستادن و صف‌آرايي در برابر حق را نابودي دانست و عنوان كرد: مرحوم آيت‌الله طالقاني از ابتداي انقلاب مي‌فرمود كه اگر كسي در برابر حق بايستد نابود مي‌شود، نظام به حق مي‌گويد كه افراد بايد اتهام آلوده بودن به فتنه را حل و برطرف كنند.
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: همه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نيستند اما خاستگاه فتنه جبهه اصلاحات بوده است، اگر دامن كسي آلوده نيست بايد اظهار برائت كند؛ اصلاح‌طلبان بايد از فتنه‌گران اظهار تبري كنند تا در چارچوب نظام بتوانند به رقابت بپردازند. وي در ادامه افزود: از انتخاب روحاني چهار سال مي‌گذرد و برآورد آنان اين نيست كه بايد مثل گذشته باشند.
 
اصلاح‌طلبان معتقد هستند كه روحاني انتظارات آنان را برآورده نكرده است و نتوانسته وعده‌ها را محقق كند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در حال حاضر به فكر جايگزين افتاده‌اند تا به صورت مطلق در صحنه حضور داشته باشد يا اينكه در كنار روحاني كسي باشد تا شرايط را بسنجند و بعد تصميم بگيرند.
 
وي ادامه داد: آقاي هاشمي در زمان حيات بسيار سعي بر وجود نامزد پوششي داشت اما آقاي روحاني قبول نكرد و گفت شما خيلي زود مسئله عبور از روحاني را كليد زديد؛ بخشي از حرف‌هايي كه اواخر مطرح شد درخواست تضمين از روحاني براي انجام خواسته‌هاي آنان بوده است. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جهانگيري به نفع روحاني كنار مي‌رود، ادامه داد: آقاي جهانگيري به صراحت گفت كه گزينه اصلي روحاني است. اگر در نظرسنجي‌ها رأي بالا براي جهانگيري باشد روحاني را كنار مي‌زنند و اگر كنار نرود با او رقابت مي‌كند و اگر رأي روحاني بالا باشد جهانگيري كنار مي‌رود.
 
صفارهرندي با اشاره به تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب خاطرنشان كرد: افزون بر سياسيون براي مردم تنبه ايجاد شد و مشخص شد كه كار تنها نبايد در دست سياسيون باشد بلكه مردم بايد حضور داشته باشند و اين سبب شكل‌گيري جبهه مردمي نيروهاي انقلاب شد تا كار از پايين به بالا باشد. وي اضافه كرد: اين كار آسان نبود و حتماً مشكلاتي داشت اما كار بزرگي صورت گرفت. هركس بخواهد از مسير انسجام‌بخشي منحرف شود بايد پاسخگوي جمع ۳ هزار نفري كه نماينده مردم هستند، باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار