کد خبر: 846810
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه با اشاره به افزايش هجمه‌ها به دستگاه قضايي گفت: چند سالي است كه قوه قضائيه به شدت مواجه با هجمه‌هاي دشمن و متأسفانه برخي افراد در داخل است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي تصريح كرد: البته ما به توصيه حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام وقتي مي‌بينيم كه دستگاه قضايي با هجمه‌هاي زيادي از سوي دشمن مواجه مي‌شود، مي‌فهميم كه مسير را درست طي كرده و در برخورد با مفاسد كار خود را درست انجام داده‌ايم، منتهي آنچه باعث تأسف است، همنوايي بلكه هماهنگي بعضي افراد در داخل با اين قبيل حملات دشمن است.
  
حمله به قوه قضائيه ناشي از رويكرد ضد فساد آن است
رئيس دستگاه قضايي تأكيد كرد: البته چنين رويكردهايي موجب مي‌شود كه قوه قضائيه در مقابله با فساد، نفوذ و فتنه، قاطع‌تر از گذشته عمل كند و اعتقاد داريم اگر قوه قضائيه اين‌چنين همانند سدي مقابل نفوذ دشمن نمي‌ايستاد يا دست چپاولگران و رانت‌خواران را از بيت‌المال قطع نمي‌كرد اين قدر آماج حملات قرار نمي‌گرفت. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: ما در صحت راه خود شكي نداريم اما متأسفيم كه عده‌اي با فريبكاري و به كار بستن ابزارهاي نخ‌نما شده به ميدان مي‌آيند و عليه قوه قضائيه شعارهايي را مطرح مي‌كنند. البته اين‌ حرف‌ها و فريب‌ها پس از چند روز بر همگان آشكار مي‌شود كما اينكه در مورد حساب‌هاي قوه قضائيه حرف‌هاي خلاف و سخيفي زدند كه بعداً كذب ادعاهاي‌شان ثابت شد. رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر لزوم ايستادگي مسئولان عالي قضايي در برابر اين قبيل حملات و عدم عقب‌نشيني در انجام وظايف قانوني خاطرنشان كرد: دشمنان جمهوري اسلامي نيز بدانند كه مردم اين كشور و مسئولانش در مقابل هجمه‌هايي از اين دست عقب‌نشيني نخواهند كرد چنان كه در طول بيش از 38 سال گذشته انقلاب اين موضوع را تجربه كرده‌اند.
 
آملي‌لاريجاني در ادامه با تسليت به خانواده حادثه‌ديدگان سيل اخير در استان‌هاي غرب و شمال غرب كشور و ابراز همدردي با آنان تصريح كرد: بلاياي طبيعي در همه جاي دنيا وجود دارد و نمي‌توان توقع داشت كه هيچ‌گاه چنين حوادثي رخ ندهد اما نقش عامل انساني در پيشگيري و امداد را نبايد فراموش كنيم. بر همين اساس از همه دستگاه‌هاي مسئول و به‌ويژه ستادهاي مديريت بحران در استان‌هاي درگير حادثه مي‌خواهيم تمام همت خود را مصروف كمك به خسارت‌ديدگان كنند تا بلكه بخشي از آلام دردمندان اين حادثه كاسته شود. رئيس دستگاه قضايي همچنين اظهار كرد: ارزش و اثر كمك‌هاي مردمي از كمك‌هاي دولتي كمتر نيست و مردم نبايد انتظار داشته باشند همه امور توسط دستگاه‌هاي اجرايي انجام شود بنابراين اميدواريم همه هر چه در توان دارند از باب گشايش رحمت الهي براي خود و همنوعان‌شان در اين حادثه كمك كنند تا ان‌شاءالله همگي از اين آزمون الهي كه قطعاً عنايت و رحمت خداوند را در پي خواهد داشت سربلند بيرون بياييم. آيت‌الله آملي‌لاريجاني در ادامه سخنان خود با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي، اين روز را به همه نيروهاي مسلح خصوصاً ارتش سرافراز تبريك گفت و خاطرنشان كرد: امنيت مثال‌زدني كشور، مرهون تلاش نيروهاي مسلح از جمله ارتش جمهوري اسلامي است.
  
رقبا و نامزدهاي انتخابات همديگر را تخريب نكنند
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نزديك شدن به ايام برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، بار ديگر بر لزوم رعايت اصول اخلاقي در رقابت‌هاي انتخاباتي تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي يك نظام مردم‌سالارانه ديني است و اين ساختار اقتضا مي‌كند كه در همه شئون آن بر مبناي دين و اخلاق عمل شود. بر همين اساس، دروغ، افترا و تهمت آنچنان‌كه در مثل جريان رقابت‌هاي انتخاباتي در امريكا شاهد بوديم هيچ جايگاهي در نظام سياسي ما ندارد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه تخريب رقبا فاقد مجوز شرعي و قانوني است، اظهار كرد: انتقاد از روش‌ها و عملكرد مسئولان بحث ديگري است اما اين انتقادات نبايد رنگ تخريب، افترا و توهين به خود بگيرد.
  
مشكل كثرت داوطلبان كانديداتوري را حل كنيد
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به كثرت داوطلبان كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري و خيل ثبت‌نام‌كنندگان فاقد صلاحيت، تصريح كرد: مجلس محترم و شوراي محترم نگهبان مي‌توانند لوازم آنچه را كه در قانون اساسي به‌عنوان شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مطرح شده است تعيين كنند و حداقل‌هايي را در نظر بگيرند تا هر كسي با هر شرايطي نتواند اينگونه ثبت‌نام كند زيرا اين نحوه ثبت‌نام‌ها خود موجب وهن است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني بر لزوم تدوين قانوني منطبق با مفاد قانون اساسي و در تراز جمهوري اسلامي براي شرايط ثبت نام‌كنندگان كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري از سوي مجلس و شوراي نگهبان تاكيد كرد.
 
رئيس قوه قضائيه همچنين با تأكيد بر لزوم حضور حداكثري مردم در انتخابات خاطرنشان كرد: همه دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي به‌ويژه شوراي نگهبان كه نقش نظارتي بي بديلي در انتخابات دارد و همچنين قوه قضائيه كه مسئوليت پيشگيري و برخورد با جرايم انتخاباتي را عهده‌دار است بايد بدانند كه مسئوليت بسيار سنگيني دارند و بر همين اساس همگي بايد تلاش كنيم كه مانند دوره‌هاي قبل، انتخاباتي سالم با مشاركت حداكثري مردم برگزار شود زيرا چنين انتخاباتي است كه مي‌تواند اقتدار ملي ما را براي دفع توطئه‌هاي دشمن تقويت كند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني در پايان تصريح كرد: اميدواريم خداوند تبارك و تعالي به همه ما توفيق دهد تا آنچه را وظيفه خود مي‌دانيم در مسير خدمت به مردم انجام دهيم و از ملامت ملامت‌كنندگان نيز نهراسيم تا ان‌شاءالله از اين طريق رضايت خداوند را كسب كنيم كه اين خود بالاترين عبادت است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
والله اگر انتقاد کنید میگویند ضد انقلاب است اگر نکنی که هیچکس عیب کار ش را نمی یابد پس چه باید کار ؟ من پشنهاد میکنم سازمانی ایجاد شود که مستقل باشد و پشنهادهای و یا انتقادهای مردم را بگوش مسئولین برساند و پاسخ مسولین را هم به مردم تا هم مسئولین بیشتر از مشکلات مردم آگاه شوند و هم مردم برای رساند خواسته هاشان به نامزدی در انتخابات پورش نبرند تا خواسته هاشان را بگویند و تاز ه با گردآوری این انتقادات میتوان فهمید کدام مدیر بهتر و کدام کم کار و کدام بی تفاوت است
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
قوه قضایی درست است در مبارزه با فساد پرچم دار است اما آنقدر کند است که تا بخواهد خبر از مجازات مفسدین بدهد تا پندی باشد صدها مفسد دیگر به مفسدان افزوده گشته و برای همین هم پیشگیرانه نیستچرا تنها در موارد دزدیهای مسلحانه و برخی مفاسد تجاوز و الواتی ارازل و اوباش سرعت عمل دارد و میبینیم که چقدر این جرائم در کشور کم است اگر در مفاسد اداری و بانکی هم اینگونه رفتار می شد الان شاهد اختلاسهای چنده میلیاردی نبودیم البته دلم می سوزد که انقلاب ما باید نمونه جهان می بود در پاکی ادارات و رفاه مردمی که متاسفانه کم کاری برخی مسئولین این آروز را به سالهای دورتری می برد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار