کد خبر: 846795
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حدود 1500 فلسطيني از نزديك به 7 هزار فلسطيني در بند در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي از ديروز اعتصاب غذاي بي سابقه و نامحدودي را شروع كرده‌اند...
اعتصاب غذاي كم سابقه 1500 فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل
حدود 1500 فلسطيني از نزديك به 7 هزار فلسطيني در بند در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي از ديروز اعتصاب غذاي بي سابقه و نامحدودي را شروع كرده‌اند كه در اعتراض به شرايط بد زندان‌هاي اسرائيل به صورت نامحدود شروع شده است. مروان برغوثي از رهبران فتح در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي كه به زندان ابد محكوم شده گفته كه اعتصاب غذاي اسيران، آخرين راه مقاومت در برابر تجاوزات اسرائيل است.
 
1500 زنداني فلسطيني از روز دوشنبه همزمان با روز اسير در فلسطين، اعتصاب غذاي نامحدود در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي را شروع كردند. سازمان مركزي زندان‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه شمار اعتصاب‌كنندگان 1200 نفر است ولي منابع فلسطيني شمار اعتصاب‌كنندگان را 1500 نفر يا بيشتر اعلام كرده‌اند. روزنامه اسرائيلي هاآرتص هم ديروز نوشت كه احتمالاً تعداد اعتصاب‌كنندگان در زندان‌هاي اسرائيل به 2هزار نفر خواهد رسيد. ظاهراً اين بي‌سابقه‌ترين اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي است كه در اعتراض به شرايط نامطلوب زندان‌ها كليد خورده است. حنان عشراوي از سياستمداران فلسطيني با اشاره به شرايط وخيم فلسطينيان در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي گفته كه اسرائيل بازداشت‌هايي اداري دارد كه طبق آنها، مي‌تواند اسيران را بدون حكم دادگاه تا شش ماه در زندان نگه دارد و اين بازداشت‌هاي اداري را مي‌تواند به دفعات تمديد كند. فلسطينيان 13 مطالبه اصلي درباره شرايط زندان‌هاي اسرائيل مطرح كرده‌اند كه هر كدام از اين 13 مطالبه، مطالبات فرعي ديگري هم دارد كه در مجموع به 26 مطالبه مي‌رسد: دسترسي به تلفن عمومي براي اسراي فلسطيني، امكان ديدار با خانواده‌ها، بهبود شرايط بهداشتي و پزشكي، رسيدگي به خواسته‌ها و نيازهاي اسراي زن فلسطيني، تضمين برخورد انساني با اسرا هنگام جابه جايي‌شان با اتوبوس، پايان حبس انفرادي،  امكان انتقال كتاب، روزنامه، لباس، مواد غذايي و ديگر وسايل شخصي براي اسرا، توقف سياست بازداشت‌هاي بدون دليل و اتهام، جزو مهم ترين مطالبات فلسطينيان است. روز گذشته همزمان با شروع اعتصاب فلسطينيان در زندان‌هاي اسرائيل، دهها فلسطيني در اعلام همبستگي با آنها به خيابان‌هاي بيت لحم آمدند كه نظاميان رژيم صهيونيستي آنها را با گازهاي اشك‌آور، بمب صوتي و گلوله‌هاي پلاستيكي سركوب كردند.
 
معترضان تصاوير اسرا و پلاكاردهايي را در دست داشتند كه سياست رژيم صهيونيستي در حق اسرا را محكوم مي‌كرد و از جامعه بين‌الملل و تمام مؤسسات حقوقي و بين‌المللي مي‌خواستند با اعمال فشار بر مقامات رژيم صهيونيستي، آنها را وادار به تحقق مطالبات اسرا كنند. اداره زندان‌هاي رژيم صهيونيستي اسراي فلسطيني اعتصاب‌كننده را تهديد كرد كه مجازات‌هاي گروهي عليه آنها اعمال خواهد كرد و از جمله اين مجازات‌ها، انتقال همه اسرا به زندان نقب است. «گلعاد اردان» وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي نيز تهديد كرده كه با اسيران فلسطيني به هيچ وجه مذاكره نخواهد كرد.
 
حمايت بين‌المللي از زندانيان
عيسي قراقع رئيس سازمان امور اسراي فلسطين در گفت‌وگو با الميادين هشدار داده هر اتفاقي كه براي اسيران فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل بيفتد، اسرائيل مسئول آن خواهد بود. فعاليت‌هاي فلسطيني‌ها همراه و همزمان با اعتصاب غذاي اسيران فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل ادامه خواهد يافت. مروان برغوثي، رهبر اسير جنبش فتح در مقاله‌اي در روزنامه امريكايي نيويورك تايمز تحت عنوان «چرا ما دست به اعتصاب غذا در زندان‌هاي اسرائيلي مي‌زنيم؟» تأكيد كرد كه اعتصاب غذا گزينه آخر مقاومت در برابر تجاوزات اشغالگران است. برغوثي نوشته كه نظام غيرانساني اسرائيل هدفش طي گذشت سال‌ها شكستن اراده و روحيه اسيران و ملت فلسطين است و از برخورد اداره زندان‌هاي اسرائيلي با اسراي فلسطيني كه از شكنجه، برخورد غيرانساني و بي‌توجهي پزشكي رنج مي‌برند، شكايت كرده است. جنبش جهاد اسلامي با صدور بيانيه‌اي در روز اسير فلسطين، آزادي همه اسرا از زندان‌هاي رژيم صهيونيستي را حقي بر گردن مقاومت توصيف و تأكيد كرد: «اقدامات اسراي فلسطيني در زندان‌هاي اشغالگران اسرائيلي گام‌هايي در جهت مبارزه با دشمن نخست ملت فلسطين و امت اسلامي است و اين نبرد در نهايت با تكميل نقش آفريني‌ها به تحقق پيروزي منجر خواهد شد.
 
اسراي قهرمان الگوهاي واقعي براي عزت و كرامت فلسطين هستند و همواره از پيشگامان عملي مقاومت بوده‌اند، آنها افتخاراتي را رقم زده‌اند كه در تاريخ ملي با واژه‌هايي از نور نوشته شده است. در ادامه اين بيانيه آمده است: «هر اندازه كه اسارت فلسطيني‌ها به درازا كشيده شود اين دوراني از مسير طولاني ملت ما براي تحقق آزادي به اذن الله تعالي خواهد بود. آزادي همه اسرا حقي بر گردن ملت فلسطين و مردان مقاومت با ايمان به همه اين فداكاري‌ها خواهد بود». سازمان همكاي اسلامي دوشنبه بر حمايت از قضيه اسراي فلسطيني در بند زندان‌هاي رژيم صهيونيستي تأكيد و از پايداري و اصرار اسرا براي اعتصاب غذا به منظور رساندن پيام خود به جهانيان قدرداني كرد. اتحاديه عرب نيز از تمامي كشورهاي حامي آزادي، عدالت و حقوق بشر و تمامي طرف‌هاي ذي ربط دعوت كرد در راستاي تأمين حمايت‌هاي بين‌المللي از اسراي فلسطيني و توقف تجاوزات و جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه آنان تلاش كنند. محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز با هشدار نسبت به احتمال وخامت شرايط جسماني اسراي فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل، نجات جان آنان را از جامعه جهاني خواستار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار