کد خبر: 846791
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
به فکر جلب حمایت‌های مردمی از نبرد خليج فارس2 هستیم
فرهاد عظيما، کارگردان انيميشن نبرد خليج فارس2 با نام بردن از شبکه فروش اينترنتي نبرد خليج فارس2 در تلگرام از مردم براي تبليغ اين اثر در فضاي مجازي و نيز کمک مالي فراخوان داد...
نویسنده: جواد محرمي
 
فرهاد عظيما، کارگردان انيميشن نبرد خليج فارس2 با نام بردن از شبکه فروش اينترنتي نبرد خليج فارس2 در تلگرام از مردم براي تبليغ اين اثر در فضاي مجازي و نيز کمک مالي فراخوان داد و گفت: متأسفانه اکران ضعيف اين اثر از سوي حوزه هنري در حالي ادامه دارد که تبليغات فيلم پنج روز پيش از نوروز از تلويزيون به‌طور کامل قطع شده است.
 
اين فيلمساز جوان به کاهش سالن‌ها و سانس‌هاي فيلم پس از اعتراضاتي که وي به پخش‌کننده در رسانه‌ها انجام داد اشاره کرد و توضيح داد: ما مي‌دانستيم هنرمندان انقلابي با مشکلات زيادي مواجه هستند، اما ابعاد اصلي اين مسئله تازه براي ما روشن شده است. حوزه هنري پيش از اکران به ما کلي در باغ سبز نشان داد، از جمله اينکه آموزش و پرورش را پاي کار مي‌آورند، به ما گروه مشاوره روابط عمومي معرفي کردند و خيال ما را راحت کردند که کار با جديت انجام مي‌شود و ما خوشحال بوديم که بار زيادي از روي دوش‌مان برداشته مي‌شود. ادعا مي‌کردند که فروش فيلم برايشان مهم است، ولي در عمل هيچ اتفاقي نيفتاد. وي به اختصاص چند سالن نمور و قديمي براي نمايش انيميشن اشاره و در ادامه بيان کرد: آنها پس از اعتراضات ما نه تنها ترتيب اثر مثبتي ندادند بلکه براي زهر چشم گرفتن از ما تعداد سالن‌ها و سانس‌هاي فيلم را هم کاهش دادند. در تهران فقط يک سالن سينما سپيده را تعلق داده بودند که به لحاظ کيفيت در حد فاجعه است و حتي سانس‌هاي فيلم را هم به سه سانس مرده در شبانه‌روز کاهش دادند.
 
دوستاني که به اين سالن مراجعه کردند به من گزارش داده‌اند برخورد متصديان اين سينما با مراجعان اصلاً خوب نيست، حتي در برخي سانس‌ها فيلم با چراغ‌هاي روشن به نمايش درآمده که موجب اعتراض تماشاگران شده است، حتي در اصفهان مردم به خاطر اين مسئله معترض شده‌اند. در اين شهر به جاي پوستر براي تبليغ سانس‌هاي فيلم از خودکار و کاغذ معمولي استفاده کرده‌اند، حتي در رسانه ملي به جاي تيزرهاي نبرد خليج فارس2 از نسخه اول اين فيلم استفاده شده است. با همه اين بي‌مهري‌ها و در همين شرايط مردم استقبال خوبي از فيلم کرده‌اند و فيلم با اين شرايط تا به حال بيش از 110 ميليون تومان فروش داشته است، اما چه کسي بايد به اين همه تخلف رسيدگي کند؟ آيا اين انتظار زيادي است که مديران حوزه هنري و بهمن سبز به عنوان پخش‌کننده بر حسن اکران فيلم نظارت داشته باشند؟ اين چه نهاد انقلابي است که برايش مهم نيست فيلمي تا اين حد استراتژيک به‌طور آبرومند براي مردم به نمايش دربيايد؟ اين چه مديريت جهادي است؟ اينگونه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در حمايت از آثار فرهنگي انقلابي پاسخ مي‌دهند؟ انيميشني که بازتاب آن در جهان به عنوان يک اثر انقلابي در تاريخ سينماي کشور بي‌نظير است بايد با چنين شرايطي اکران شود؟ اين سوءتدبير براي نهادي که داراي اين حجم از امکانات سينمايي کشور است، چگونه توجيه‌پذير است؟
 
اين فيلمساز در ادامه عنوان کرد: در مشهد سالني 40 نفره اختصاص داده‌اند که به لحاظ گنجايش کم، امکان اکران دانش‌آموزي براي آن وجود ندارد. من در گروه تلگرامي که با نام فيلم راه‌اندازي شده مديران حوزه را به قيامت ارجاع دادم و مرا به خاطر اين حرف از گروه اخراج کردند. روز قيامت که توهين نيست. به من مي‌گويند تو قدرنشناسي. جالب است که از ما سهم فروش هم کسر مي‌کنند. آنها حتي به فروش در سايت سينماتيکت هم نظارت نمي‌کنند. سؤال من اين است که درباره اکران فيلم‌هاي خوب، بد جلف و گشت2 هم همين‌قدر حساسيت به خرج مي‌دهند؟ فيلمي که در آن بارها از اهل بيت(ع) ياد شده است. اقتدار ايران و عزت ملي به بهترين شکل به رخ دشمنان کشيده شده و شعارهاي راستين انقلاب، امام و رهبري جلوه‌گر شده است و رسانه‌هاي خارجي نتوانستند به روي آن چشم بپوشند، فاتحه‌اش با ضعيف‌ترين اکران تاريخ سينما خوانده شد. عظيما در ادامه خاطرنشان کرد: من از نهادهايي که داعيه ارزشي دارند نااميد شده‌ام و براي ديده شدن اثرم به کمک‌هاي مردمي اميدوارم. ما اخيراً کانالي تلگرامي با نام شبکه فروش اينترنتي نبرد خليج فارس راه‌اندازي کرده‌ايم که به لطف خدا بيش از 20 هزار عضو دارد. تا حالا هم لطف مردم شامل حال ما شده است. اين فعاليت مردمي کاملاً در جهت اقتصاد مقاومتي است چون مردم پايه کار هستند. بي‌خيال بروکراسي اداري نهادهايي که داعيه ارزشي دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار