کد خبر: 846789
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در نشست مناظره‌هاي تلويزيوني انتخابات چه گذشت؟
سابقه برگزاري مناظرات انتخاباتي نشان داده که مردم حساب ويژه‌اي روي آن باز مي‌کنند.
نویسنده: فرزين ماندگار
 
سابقه برگزاري مناظرات انتخاباتي نشان داده که مردم حساب ويژه‌اي روي آن باز مي‌کنند. براي همين رسانه ملي روز گذشته نشستي با همين موضوع در دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسيما برگزار کرده است. قرار بود ورود به اين نشست طبق اعلام اوليه، براي عموم دانشجويان و اساتيد آزاد باشد، اما از سوي حراست دانشگاه صداوسيما به عموم دانشجويان اجازه ورود داده نشد!
 
اين نشست شامل دو پنل بود که پنل اول با مديريت دکتر محمدحسين ساعي مروري بر تجربيات برگزاري مناظره‌هاي رياست‌جمهوري در سيما داشت. در پنل اول به موضوعاتي مانند «کليات مسائل معطوف به برگزاري مناظره در سيماي جمهوري اسلامي ايران»، «شرايط برگزاري و نتايج مناظره‌هاي سال ۱۳۸۸» و «شرايط برگزاري و نتايج مناظره‌هاي سال ۱۳۹۲» پرداخته شد. پنل دوم هم به موضوع بايسته‌هاي اجراي مناظره‌هاي رياست جمهوري سيما اختصاص داشت که با مديريت دکتر سيدبشير حسيني برگزار شد. «بايسته‌ها و تکنيک‌هاي برنامه‌سازي براي مناظره‌هاي رياست جمهوري»، «بايسته‌هاي اجراي مجريان مناظره‌ها»، «بايسته‌هاي حاکميتي، حقوقي و اخلاقي اجراي برنامه‌هاي مناظره و ساختار اجرايي کردن آن» و «چه نکات سياسي و اجتماعي در طراحي مناظره‌ها بايد در نظر گرفته شود؟» موضوعات پنل دوم بود که با سخنراني حسين فردرو کارگردان برنامه‌هاي مناظره‌هاي سال ۹۲، رضا پورحسين مجري مناظره‌هاي سال ۸۸، حسام‌الدين آشنا مشاور فرهنگي و رسانه‌اي رئيس‌جمهور دولت يازدهم و محمدمهدي اسماعيلي استاد علوم سياسي دانشگاه تهران مطرح شدند.
 
به گزارش «جوان»، برگزاري مناظره‌هاي انتخاباتي از ابتداي انقلاب اسلامي در تلويزيون سابقه داشته است، اما بيش از همه مناظره‌هاي سال 88 مورد توجه مردم قرار گرفت و داغ شدن اين مناظرات سبب شد اين رسانه حساب ويژه‌اي روي آن در دوره‌هاي بعدي باز کند. اگر نامزدها در مناظره برنامه‌هاي همديگر را به چالش بکشند، مي‌تواند مفيد باشد؛ به دليل اينکه نامزدها مجبور به پاسخگويي مي‌شوند و مخاطب در جريان ضعف و قابليت اجراي برنامه‌هاي نامزدهاي رياست جمهوري قرار مي‌گيرد. مناظره‌ها بايد برنامه‌ريزي مناسب، مجري حرفه‌اي و موضوع مشخصي داشته باشند، براي مثال برنامه مناظره‌اي که با محتواي اقتصادي توليد مي‌شود، نبايد در آن حرف سياسي زده شود. اگر برنامه‌هاي مناظره مانند گذشته اجرا شوند به اين معني که نامزدهاي رياست‌جمهوري به همديگر اتهام بزنند و افشاگري کنند و در صحبت‌هاي‌شان نام افرادي را بياورند که براي دفاع از خود حضور ندارند، تنها ايجاد تنش مي‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار