کد خبر: 846788
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
رئيس سازمان سينمايي مدعي توليد فيلم‌هايي با موضوع هسته‌اي در سال‌هاي اخير شده است
در جريان بازديد هنرمندان و مديران سينماي ايران از جديدترين دستاوردها و توانمندي‌هاي سازمان انرژي اتمي ايران در زمينه صنعت هسته‌اي كه با حضور در ساختمان اجلاس سران كشورهاي اسلامي انجام شده است...
   حامد جوادي
در جريان بازديد هنرمندان و مديران سينماي ايران از جديدترين دستاوردها و توانمندي‌هاي سازمان انرژي اتمي ايران در زمينه صنعت هسته‌اي كه با حضور در ساختمان اجلاس سران كشورهاي اسلامي انجام شده است، محمدمهدی حيدريان، معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان سينمايي مدعي شده است سينماي ايران در سال‌هاي اخير با ساخت فيلم‌هايي گام‌هايي براي معرفي تلاش‌هاي دانشمندان و توانمندي‌هاي صنعت هسته‌اي برداشته و در آينده نيز اميدواريم اين حركت با ساخت فيلم‌هاي ارزشمند ديگري تداوم يابد.
به گزارش «جوان» رئيس جديد سازمان سينمايي دولت يازدهم درحالي از توليد فيلم‌هايي براي معرفي تلاش دانشمندان هسته‌اي و توانمندي‌هاي اين حوزه در سينما به عنوان گام‌هايي در اين سازمان سخن گفته كه اساساً در اين باره تنها يك فيلم و آن هم توسط ابراهيم حاتمي‌كيا با عنوان باديگارد ساخته شده كه اتفاقاً اين فيلم در دوره سي‌و‌چهارم جشنواره فيلم فجر با بي‌مهري از سوي هيئت داوران اين جشنواره مواجه شد و در هيچ كدام از بخش‌هاي اصلي جشنواره به عنوان نامزد معرفي نشد. اين درحالي بود كه بسياري از كارشناسان سينما كارگرداني حاتمي‌كيا در فيلم باديگارد را چند گام جلوتر از سينماي ايران ارزيابي كرده بودند. اين بي‌مهري در جريان مذاكرات وزيرخارجه كشورمان با امريكا و 1+5 انجام شد كه به امضاي برجام منتهي شد.
در دولت يازدهم حتي آرم معروف انرژي هسته‌اي توسط بانك مركزي از روي يكي از اسكناس‌هاي كشور حذف شده بود. رئيس جديد سازمان سينمايي دولت يازدهم در اين بازديد ابراز اميدواري كرد اين گام‌ها با توليد فيلم‌هاي ارزشمند ديگري تداوم يابد! البته حيدريان هيچ اشاره‌اي به فيلم باديگارد نكرده است.   
-----------------------------------
خانواده شهيد علي اصغر پوردغايي به مناسبت روز ارتش
تجليل مي‌شود
همزمان با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران در ويژه برنامه ستارگان پرفروغ از خانواده شهيد علي اصغر پوردغايي تجليل مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي رازي و مديريت فرهنگي - هنري منطقه 11، شهيد علي‌اصغر پوردغايي متولد 1343 يكي از شهيدان كم سن دفاع مقدس است كه در سال 1360 در سن 17سالگي در مهران به شهادت رسيد. اين برنامه سه‌شنبه 29 فروردين همزمان با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران از ساعت 12 الي 14 در گلزار شهداي بهشت زهرا(س) برگزار مي‌شود.
-----------------------------------
طرح وزارت ارشاد براي گفتمان ملي فرهنگ حماسه
مشاور وزير ارشاد در امور ايثارگران گفت: طرح گفتمان ملي فرهنگ حماسه، با راهبرد انسجام دستگاه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي، براي ايجاد هم‌افزايي در سطح ملي اجرايي شده است.
حجت‌الااسلام محمدعلي انصاري، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور ايثارگران در نشست راه‌اندازي كارگروه شعر حماسي با بيان اين مطلب، پراكندگي ساختاري تعدد فعاليت‌هاي كوچك و گاه موازي در حوزه فرهنگ را نقد كرد و گفت: نياز به گفتماني در سطح ملي در چارچوب فرهنگ بين سازمان‌هاي فرهنگي به شدت احساس مي‌شود و طرح گفتمان ملي فرهنگ حماسه درصدد است در قدم اول، فرهنگ ايثار، مقاومت و حماسه را انسجام بخشيده و با سياست اصولي «فكر و اجراي مشترك» فعاليت‌هاي فرهنگي را به صورت منطقي طوري در كنار هم بچيند كه بالاترين اثربخشي ممكن را فراهم آورد. حجت‌الااسلام انصاري، بر لزوم حضور همه دستگاه‌ها و نهادها در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در اين برنامه تأكيد كرد و افزود: گفتمان ملي فرهنگ حماسه، برنامه‌اي فراسازماني، گسترده و كشوري است و هر نهاد مؤثر در فرهنگ، عضوي تام‌الاختيار در ستاد عالي آن دارد و تمامي تصميم‌ها با همفكري و اجراي برنامه نيز با مشاركت جمعي خواهد بود. وي با تقدير از استقبال سازمان‌ها و دستگاه‌هاي فرهنگي از طرح گفت:۱۵ كارگروه تخصصي براي پوشش تمامي ابعاد ايثار و حماسه تعريف كرده‌ايم كه امروز با حمايت و مشاركت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و همكاري صميمانه دكتر قزوه، كارگروه شعر حماسي را راه‌اندازي كرديم كه اميدواريم نتايج درخشاني در اين بخش به دست آوريم. انصاري، هدف اين كارگروه را انسجام به شعر انقلاب و تدوين مكتب شعر حماسي عنوان كرد و گفت: با تركيب كارگروه شعر حماسي و كارگروه موسيقي حماسي درصدد محقق كردن فرمان رهبري در خصوص تهيه سروده‌هاي حماسي براي فعاليت‌هاي اجتماعي هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار