کد خبر: 846774
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس اتحاديه لوازم يدكي خودرو از طراحي و ارائه برچسب اصالت لوازم يدكي خودروي ايراني و خارجي خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از لوازم يدكي موجود در بازار بي‌كيفيت هستند.
غلامرضا بخشي زاده در نشست خبري برگزاري پنجمين نمايشگاه قطعات خودروي سبك و سنگين گفت: يكصد كارشناس خبره لوازم يدكي در قالب يك شركت، فعاليت برچسب گذاري برخي لوازم يدكي را آغاز و تاكنون بيش از يك ميليون قطعه را نشان دار كرده‌اند.
 
وي با اشاره به بي‌كيفيت بودن 20 درصداز لوازم يدكي خودروي موجود در بازار افزود: كالاي بي‌كيفيت و تقلبي بزرگ‌ترين معضل اين بازار است، از اين رو تلاش مي‌كنيم تعداد بيشتري از توليد كنندگان يا وارد كنندگان معتبر را براي مشاركت در اين طرح تشويق كنيم. رئيس اتحاديه لوازم يدكي خودرو دريافت اين برچسب را براي توليد كنندگان، اختياري دانست و ادامه داد: در اين برچسب يا ليبل كه با عنوان شناسا طراحي شده، همه مشخصات قطعه از جمله نام، نشاني و كشور محل ساخت تعبيه شده است. بخشي‌زاده با اشاره به قرار داشتن نصب اين برچسب‌ها در مرحله آزمايشي گفت: مصرف كنندگان با ارسال كد درج شده روي ليبل به شماره تعيين شده مي‌توانند از اصالت كالا مطمئن شوند. وي قوانين موجود در كشور را براي مبارزه با كالاي بي‌كيفيت و قاچاق بي‌تأثير دانست و گفت: اتحاديه با كمك مردم براي مبارزه با اين معضل وارد عمل شده است.
 
رئيس اتحاديه لوازم يدكي خودرو همه گير شدن نصب برچسب اصالت را در كشور مانع از ادامه روند توزيع قطعات بي‌كيفيت اعلام كرد و افزود: پس از دريافت ليبل از سوي برندهاي معروف لوازم يدكي، افراد متخلف براي ماندن در اين بازار مجبور به فروش كالاي با كيفيت خواهند شد.
بخشي‌‌زاده با اشاره به اينكه كالاهايي كه محل ساخت آنها مشخص نيست جزو كالاهاي بي‌كيفيت و قاچاق محسوب مي‌شود، ادامه داد: اين برچسب براي هر كالا به‌صورت مستقل طراحي شده است و فقط با همكاري 100 كارشناس تعيين شده نصب مي‌شود و امكان تقلب در آن وجود ندارد. وي تنوع و گستردگي كالاهاي موجود در بازار را از مشكلات پيش رو براي اجراي ملي اين طرح دانست و گفت: در حال تعيين موضوعاتي هستيم كه امكان تقلب در لوازم يدكي را فراهم مي‌كند. حسن بشارت نيا مجري برگزاري نمايشگاه اتحاديه لوازم يدكي خودرو هم با اشاره به وجود بيش از 300 هزار واحد صنفي فعال در بخش‌هاي مختلف بازار لوازم يدكي خودرو گفت: اين بخش، سرمايه در گردش قابل توجهي در كشور ايجاد كرده است. وي شفافيت در بازار لوازم يدكي را مهم‌ترين هدف از اجراي طرح برچسب شناسا دانست و گفت: با نصب اين برچسب حتي فروشنده قطعه مشخص خواهد شد. بشارتي با اشاره به اجراي نمايشگاه از 10 تا 14 تير در برج ميلاد ادامه داد: هدف از برگزاري اين نمايشگاه شناساندن توليد‌كنندگان معتبر در زمينه لوازم يدكي خودرو به مصرف‌كنندگان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار