کد خبر: 846771
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
فروردين هم رو به اتمام است اما شعب بانكي همچنان در مقابل درخواست مردم براي دريافت وام، مقاومت مي‌كنند. گويا بانك‌ها بعد از ۲۸ روز، هنوز كركره‌ها را بالا نداده‌اند.
به گزارش مهر، بررسي‌هاي ميداني از شعب بانكي حكايت از آن دارد كه هنوز دستورالعمل ارائه وام‌هاي خرد از سوي شعب مركزي بانك‌ها به ساير شعب ابلاغ نشده و اگر فردي به عنوان متقاضي، سري به بانك‌ها بزند، حتماً بايد منتظر دست رد متصدي بانك بر سينه‌اش باشد. يكي از متصديان بانكي در اين رابطه گفت: هنوز دستورالعمل جديد براي اعطاي وام در سال ۹۶ به شعب ابلاغ نشده و مشخص نيست كه استراتژي براي پرداخت وام در سال جديد چه باشد، البته سال گذشته بسياري از بانك‌ها به بهانه اعطاي كارت اعتباري طلايي، نقره‌اي و برنز، پرداخت تسهيلات خرد را متوقف كردند و حتي كارنامه درخشاني هم از همراهي با بانك مركزي به جاي نگذاشتند. وي افزود: تا اين لحظه هيچ ابلاغيه جديدي براي ادامه طرح اعطاي كارت‌هاي اعتباري طلايي، نقره‌اي و برنز به بانك‌ها از سوي بانك مركزي داده نشده و بانك‌ها هم البته تمايلي ندارند كه اين طرح را ادامه دهند؛ چراكه منبع اصلي تأمين مالي براي اين طرح، منابع داخلي بانك‌هاست كه به دليل موضوعاتي همچون مطالبات معوق و عدم وصول بدهي ها، منابع داخلي بانك‌ها هم با مشكلاتي مواجه است.
 
يكي ديگر از متصديان بانكي هم گفت: منابع بسيار محدود است و قطعاً، اولويت‌ها بايد مشخص شود، ضمن اينكه هر بانكي هم كه منابعي در اختيار دارد، تلاش مي‌كند كه بسته به سياست‌هاي خود و نوع تعامل و رفتاري كه با بانك مركزي دارد، روند اعطاي وام را ساماندهي كند. وي اظهار داشت: مردم هم البته ديگر مراجعات كمتري به بانك‌ها براي دريافت وام نسبت به گذشته دارند، چراكه هر بار با طرح موضوع جديدي از سوي بانك‌ها مواجه مي‌شوند كه عملاً آنها را در دسترسي به منابع بانكي براي اعطاي وام، نااميد مي‌كند، به خصوص اينكه بانك‌ها براي پرداخت وام‌هاي خرد به مردم، وثايق بسياري را طلب مي‌كنند و معمولاً، سختگيري براي ضامن‌ها و نوع وثايق، ريزش زيادي در تقاضاهاي دريافت وام به دنبال دارد. به هر حال اكنون ماه اول سال رو به پايان است و هنوز هم مشخص نيست كه استراتژي امسال تسهيلات دهي بانك‌ها به چه نحوي باشد. شايد هم بايد منتظر ماند و ديد كه بعد از انتخابات رياست جمهوري، با روي كار آمدن دولت جديد، بانك‌ها چه استراتژي‌اي را در مقابل بانك مركزي به كار خواهند بست و آيا استراتژي جديدي براي پرداخت تسهيلات خرد به آنها ابلاغ مي‌شود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار