کد خبر: 846558
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
افزايش شهداي الفوعه و كفريا و رويكرد مغرضانه بي‌بي‌سي
يك نهاد نزديك به معارضان سوريه اعلام كرد كه تعداد كشته‌هاي انفجار روز شنبه در شهر حلب سوريه و در مسير كاروان الفوعه و كفريا به ۱26 تن رسيده است.
افزايش شهداي الفوعه و كفريا و رويكرد مغرضانه بي‌بي‌سي
خون 80 كودك كفريا ديروز به زمين نريخت كه در چشم جهان نشست. آنها در اطراف اتوبوس‌ها جمع شده بودند تا به خيال خود چيپس و بيسكوئيت هديه بگيرند، اما تروريست‌هاي جيش‌الاسلام اين 80 كودك را با 50 نفر ديگر در يك حمله انتحاري گسترده قتل عام كردند. غرب ساكت ماند. بي‌بي‌سي فارسي جهت اصلي اين خبر را سانسور كرد تا معلوم نشود قاتل چه كسي است.  خبرنگاران ايراني بي‌بي‌سي فارسي بيسكوئيت عصرانه خود را با خون اين بچه‌‌ها رنگين كردند و در دهان گذاشتند تا «حرفه‌اي» باشند. عكاسي كه در صحنه حضور داشت، از فرط رنجوري به زمين زانو زد و خود سوژه عكاس ديگري شد، اما اين خون‌ها به اراده خدا هدر نمي‌رود! هيچ خوني هدر نخواهد رفت.
 
به گزارش فارس، نهاد موسوم به «ديده‌بان حقوق بشر سوريه» اعلام كرد كه تعداد كشته‌هاي حادثه انفجار در محله «الراشدين» حلب به 126 تن رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود كه اين عدد افزايش يابد. كارگران وابسته به نهاد «دفاع مدني» گفته‌اند كه تا كنون جنازه 100 نفر را از محل انفجار انتقال داده‌اند و كماكان در محل حادثه حضور دارند تا اجساد ديگر را انتقال دهند. ديده‌بان حقوق بشر سوريه كه مقر آن در لندن قرار دارد، گفته است كه پيش‌بيني مي‌شود تعداد كشته‌ها افزايش يابد. روز شنبه يك خودروي بمب‌گذاري شده در نزديكي اتوبوس‌هاي حامل ساكنان «الفوعه» و «كفريا» در منطقه «الراشدين» در غرب حلب منفجر شد. اين انفجار در حالي رخ داد كه ساكنان اين دو شهرك پس از سال‌ها محاصره توانسته‌ بودند خلاصي يافته و به حلب بيايند. به گفته شاهدان عيني، خودروي انتحاري خودروي حامل مواد غذايي بود و هنگامي كه كودكان براي گرفتن چيپس دور آن حلقه زده بودند منفجر شده است.

رسانه‌هاي غربي و عربي كه تصاوير كشته‌هاي انفجارهاي شيميايي مشكوك خان شيخون را به صورت گسترده پوشش مي‌دادند و حتي نماينده امريكا در سازمان ملل اين تصاوير را به دست گرفت تا از لزوم واكنش «انسان‌دوستانه» حرف بزند، در مقابل انفجارهاي تروريستي حلب سكوت و برخلاف اصول اوليه انساني سعي مي‌كنند اين انفجارها را كم اهميت نشان دهند؛ مسئله‌اي كه با اعتراض فعالان رسانه‌ي مواجه شد. ماكس ابراهم، استاد دانشگاه نورث وسترن امريكا نوشت: «تصور كنيد اگر اسد تمامي غيرنظاميان روز گذشته (شنبه) را قتل عام كرده بود، چگونه رسانه‌ها به صورت گسترده و زياد آن را پوشش مي‌دادند.»  اين استاد امريكايي در توئيتي ديگر نوشت: «رسانه‌هاي غربي فريبكاري بزرگي انجام داد‌ه‌اند تا جهان فكر كند كه ارتش سوريه بيشتر از مخالفان فرقه‌گرا است.» در همين حال يك كاربر فارسي در توئيتر نوشت: «تيترهاي بي‌بي‌سي و عكس‌هايي كه براي دو جنايات غير انساني در سوريه انتخاب شده، شرف نداشته اين حيوانات رسانه‌اي را بيشتر نشان مي‌دهد.» در همين حال كاربران در شبكه‌هاي مجازي با به اشتراك گذاشتن تصاوير اجساد كودكان انفجارهاي تروريستي حلب از ايوانيكا ترامپ دختر رئيس‌جمهور امريكا پرسيدند، «پس چرا اين تصاوير دل شما را به درد نمي‌‌آورد.» ترامپ اخيراً به رسانه‌ها گفته ايوانيكا با ديدن تصاوير اجساد كه بر اثر حمله شيميايي كشته شدند متأثر شده و همين مسئله نقش مهمي در حمله ترامپ به سوريه داشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
بای ذنبن قتلت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار