کد خبر: 846556
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
همزمان كه عربستان به دليل اقدامات اخير خود در سال گذشته، به تلاش براي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي متهم است...
همزمان كه عربستان به دليل اقدامات اخير خود در سال گذشته، به تلاش براي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي متهم است، روزنامه سعودي «مكه» در پي موضع‌گيري «بنيامين نتانياهو»‌ نخست‌وزير رژيم صهيونيستي درباره حادثه شيميايي مشكوك «خان شيخون» ادلب سوريه، از وي تشكر كرد.
 
اين روزنامه روز يك‌شنبه با انتشار يادداشتي با تيتر «متشكريم نتانياهو» نوشت: بله ما از نتانياهو متشكريم كه از نخستين افرادي بود كه جنايت خان شيخون در «ادلب» را محكوم و اعلام كرد. تصاوير منتشر شده از سوريه، احساسات هر انساني را تحريك مي‌كند و اسرائيل به‌شدت استفاده از سلاح شيميايي به ويژه عليه شهروندان بي‌گناه را محكوم مي‌كند. اسرائيل از ما انسانيت مي‌خواهد! سال گذشته ميلادي، مشاور سابق شاه سعودي در رأس هيئتي به فلسطين اشغالي رفت و با مدير كل وقت وزارت خارجه اسرائيل ديدار كرد. اين اقدام عربستان نشانه‌اي از تلاش اين كشور براي عادي‌سازي روابط با اسرائيل تعبير شد.  نگارنده يادداشت روزنامه «مكه»، بدون اشاره به نقش امريكا و اسرائيل در ايجاد بحران در منطقه و تلاش‌هاي رياض براي حفظ ثبات و امنيت رژيم صهيونيستي از طريق مخالفت با محور مقاومت و دشمنان اسرائيل در منطقه از جمله حزب‌الله، نوشت: بله اسرائيل اكنون در دوره طلايي امنيت، ثبات، محاصره، ساخت ديوار حائل، غصب اراضي، شهرك‌سازي، اعمال تحريم‌هاي تحميلي و زنداني كردن كودكان و خردسالان به سر مي‌برد. اسرائيل تمام توان خود را در حالي جمع كرده است كه ما عرب‌ها به جان هم افتاده‌ايم. 
 
طبق ادعاي اين روزنامه سعودي، نتانياهو خواستار برقراري عدالت و قصاص شده است و از جامعه بين‌‌الملل مي‌خواهد كه وعده سال 2013 خود را عملي كند و تمامي سلاح‌هاي شيميايي را از سوريه خارج كند.  سوريه درحالي به ارتكاب حمله شيميايي متهم شده كه سازمان منع گسترش سلاح‌هاي شيميايي سال 2014 اعلام كرد عمليات عاري‌سازي سوريه از سلاح شيميايي كه با همكاري دولت سوريه انجام شد با موفقيت انجام شده است.  در ادامه اين يادداشت آمده است: 50 سال است كه ما به عرب بودن خود مي‌نازيم و صهيونيست‌ها و اسرائيل را تحقير مي‌كنيم... كشورهاي عربي و اسلامي از پيشرفت جا مانده‌اند و چيزي جز جنگ و فقر نصيبشان نشده است. اما همان‌طور كه نتانياهو مي‌گويد، كارهايي كه اسرائيل كرده، جهان را تغيير مي‌دهد. پيشرفت‌هاي اسرائيل در پزشكي، ارتباطات، اينترنت و... خيلي از مسائل را تغيير مي‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار