کد خبر: 846555
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جدايي‌طلبان كاليفرنيا پرچم امريكا را آتش‌زدند
هزاران معترض به خودداري دونالد ترامپ از انتشار علني برگه‌هاي مالياتي‌اش در 150 شهر امريكا تظاهرات كردند و پرچم امريكا را به آتش كشيدند.
هزاران معترض به خودداري دونالد ترامپ از انتشار علني برگه‌هاي مالياتي‌اش در 150 شهر امريكا تظاهرات كردند و پرچم امريكا را به آتش كشيدند. همزمان گزارش شده در بركلي كاليفرنيا ميان موافقان و مخالفان ترامپ درگيري روي داده است. در چند كشور ديگر نيز تظاهرات مشابهي عليه سياست‌هاي ترامپ برگزار شد.
 
با گذشت بيش از 100 روز از ورود دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا به كاخ سفيد اعتراض‌ها عليه سياست‌هاي وي ادامه دارد. دهها هزار نفر از مردم امريكا شنبه شب با برپايي تظاهرات موسوم به «راهپيمايي مالياتي» در سراسر اين كشور از واشنگتن تا دنور و لس‌آنجلس و ساير شهرها از دونالد ترامپ خواستند فهرست درآمدهاي مشمول ماليات خود را منتشر كند. به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، همزمان در شمال كاليفرنيا تصاويري از درگيري ميان مخالفان و موافقان رئيس‌جمهوري امريكا منتشر شده و به گزارش پليس ۱۴ نفر در همين رابطه در بركلي بازداشت شده‌اند. اين اعتراض‌ها در همراهي با فراخوان «فرانك ليسر» نويسنده و كمدين امريكايي كه 22 ژانويه توئيتي با محتواي دعوت به تظاهرات منتشر كرده بود، انجام شد. در اين توئيت آمده بود: «ترامپ ادعا مي‌كند ماليات دادن يا ندادن وي براي كسي مهم نيست. تظاهرات بزرگ آينده بايد در روز «ماليات» برگزار شود تا ثابت كنيم كه وي اشتباه مي‌كند».
 
علاوه بر امريكا، موافقان اين توئيت در بسياري از شهرهاي امريكا و همچنين در شهرهايي در كشورهاي اروپايي، ژاپن و نيوزيلند تظاهرات كردند. 15آوريل در امريكا به عنوان روز ماليات شناخته مي‌شود. در چنين روزي همه شهروندان بايد اظهارنامه مالياتي خود را تحويل نهادهاي مربوطه داده باشند. بزرگ‌ترين تظاهرات در دو شهر نيويورك و لس‌آنجلس برگزار شد. بر اساس مشاهدات خبرنگار رويترز بيش از 5 هزار نفر در هر كدام از اين دو تظاهرات شركت داشتند. ترامپ نخستين رئيس‌جمهور امريكا طي 40 سال گذشته است كه از ارائه اظهارنامه مالياتي اجتناب مي‌كند. قانوني در امريكا وجود ندارد كه به موجب آن رؤساي جمهوري ملزم به فاش كردن اطلاعات مالياتي خود هستند اما ترامپ كه ميلياردر معروف و از غول‌هاي مسكن در امريكاست از زمان نامزد شدن براي ورود به كاخ سفيد تاكنون، تحت فشار افكار عمومي بوده تا برگه‌هاي مالياتي خود را در منتشر كند. به گزارش دويچه وله، منتقدان و مخالفان ترامپ مقاومت او در برابر آشكار شدن سوابق مالياتي‌اش را تأييد احتمال وجود ابهام‌ها و خلاف‌كاري‌هايي در ارتباط‌هاي تجاري و مالي رئيس‌جمهور امريكا ارزيابي مي‌كنند. ترامپ در جريان مبارزات انتخاباتي سال گذشته اعتراف كرده بود كه به عنوان يك تاجر و سرمايه‌گذار در بخش ساخت‌و‌ساز، از قوانين مالياتي امريكا به سود خودش، شركت‌هايش، سرمايه‌گذاران و كارمندانش استفاده كرده اما اين كارها در چارچوب قوانين صورت گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار