کد خبر: 846541
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
درخواست نعمت‌زاده از جهانگیری
وزير صنعت در نامه‌اي به معاون اول رئيس‌جمهور خواستار حذف مابه‌التفاوت واردات روغن خام، دانه‌هاي روغني و شكر به منظور جلوگيري از افزايش قيمت و حفظ توليد و اشتغال در كشور شد.
محمدرضا نعمت‌زاده در نامه‌اي خطاب به اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور آورده است: حسب اطلاعات واصله، معاون فني و امور گمركي گمرك در تاريخ 96/1/21 بر اساس مفاد قانون بودجه سال 1396 و جدول شماره 16 لايحه بودجه كل كشور به كليه گمركات اعلام نموده از ابتداي سال جاري از هر كيلو گرم روغن خام 2 هزار ريال و از هركيلوگرم دانه‌هاي روغني و شكر 500 ريال ما به التفاوت اخذ گردد. در اين نامه همچنين آمده است: در سال 1394 نيز موضوع دريافت مابه التفاوت از روغن خام مطرح كه با مخالفت اينجانب، موضوع كان لم يكن گرديد. با توجه به مراتب فوق و سهم قابل توجه روغن خام در محصول نهايي، همچنين وابستگي كشور به واردات روغن خام و شكر و اهميت اقلام مذكور به عنوان ماده اوليه در اكثر صنايع جانبي و از جمله اقلام اساسي در سبد مصرف خانوار و نيز شرايط فعلي، مراتب براي اتخاذ تدبير جهت ممانعت از افزايش قيمت ايفاد مي‌گردد.
 
بنابر اعلام انجمن صنايع روغن‌كشي، قائم مقام وزير جهاد كشاورزي در امور بازرگاني نيز در آذرماه سال گذشته در جلسه با مديران صنايع روغن نباتي و روغن‌كشي به صراحت اعلام كرده بود كه اين مابه التفاوت همچون سال گذشته اجرايي نخواهد شد اما به رغم ابلاغ گمرك در خصوص اخذ مابه التفاوت از واردات روغن خام، دانه‌هاي روغني و شكر وزارت جهاد كشاورزي براي انجام وعده خود و حفظ اشتغال و تنظيم بازار داخل تا كنون هيچ اقدام عملي انجام نداده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار