کد خبر: 846367
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
استاندار البرز خبرداد
استاندار البرز از تدوین طرح کنترل اراضی مستعد ساخت و ساز غیرمجاز در استان از طریق کنترل ماهواره های هوایی خبر داد و گفت:طرح آمایش روستاها نیز مانع توسعه جمعیت مراکز استانها می شود و بنابراین در این زمینه باید طرح های مطالعاتی ارائه گردد.

 سیدحمیدطهائی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به لزوم تدوین طرح جامع گردشگری استان و ارتباط آن با حفظ اراضی،گفت: هر چند طرح جامع گردشگری در این زمینه اولویت استان محسوب می شود اما هماهنگی هایی بعمل آمده تا از طریق معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در آینده نزدیک از طریق ماهواره های هوایی کنترل و نظارت های ویژه بر اراضی مستعد ساخت و ساز صورت گیرد.

 وی افزود: حفظ باغات و اراضی مستعد گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در عین حال باید شیوه های بهره مندی از ظرفیت های موجود را نیز با اجرای طرح های مطالعاتی احصا کنیم.

 استاندار البرز در ادامه پیرامون گزارش ستاد سرشماری کشور و وضعیت نرخ رشد جمعیتی استان نیز گفت: جمعیت یکی از مسائل مهم در بحث آمایش محسوب می شود،از سراسر کشور در استان البرز جمعیت سکنی دارد اما میزان افزایش نرخ رشد این جمعیت باید مشخص شود در حال حاضر با اینکه فرصت های شغلی فراوانی در استان ایجاد شده اما همین جمعیت مهاجر شغل را اشغال می کنند و از سویی جوانان داخل استان فرصت شغلی ندارند بنابراین باید به صورت جدی در این زمینه برنامه ریزی کرد.

 طهائی گفت: یکی از راهکارها این است که طرح هایی ارائه شود که جاذب جمعیت مهاجر نداشته باشد و از سویی با سیاست های کلی نیز در تضاد نباشد.

 وی افزود:در رابطه نیاز است که طرح های آمایشی در روستاها تقویت شود و جمعیت روستایی با ایجاد فرصت های موجود در خود روستاها رغبتی برای مهاجرت نداشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار