کد خبر: 846350
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
رئیس جهاددانشگاهی استان خواستار شد:
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خواستار تشکیل اطلس اجتماعی برای این استان شد و گفت: تهیه اطلس اجتماعی استان به رفع آسیب‌های اجتماعی در استان کمک شایانی می‌کند.

 حسن رهایی در شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و دیگر اعضای این شورا برگزار شد با اشاره به وضعیت طلاق در سطح کشور و استان اظهار کرد: زوج‌ها مسیر طولانی طی می‌کنند تا به نقطه و جدایی و طلاق برسند و با تدوین اطلس اجتماعی می‌توان با ایجاد موانعی در این مسیر پیش از آنکه زوج‌ها به طلاق برسند به رفع مشکل آنها پرداخت.
وی ادامه داد: وقتی یک زوج به نقطه جدایی و طلاق برسند دیگر ادامه زندگی به سختی و مشقت ممکن خواهد بود و لذا هر تلاشی در این مقطع برای جلوگیری از طلاق، چندان موثر نخواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک برنامه بومی و محله‌محور است تصریح کرد: یک‌کاسه کردن همه آسیب‌ها و پیچیدن یک نسخه واحد برای همه آنها، دردی از آسیب‌های اجتماعی مبتلابه جامعه را حل نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه بر لزوم تحقیقات و پژوهش‌های اجتماعی در این راستا تاکید و خاطرنشان کرد: به‌طور مثال تحقیقات انجام شده در استان و کشور حکایت از این دارد که کسر بالایی از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی زوج‌ها اتفاق می‌افتد لذا با تهیه یک برنامه عملیاتی و مداخله‌گری اجتماعی می‌توان زوج‌ها و خصوصا زوج‌های مستعد طلاق را در این بازه پنج ساله تحت آموزش و مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی و...قرار داد.

رهایی ادامه داد: در صورت اجرای چنین برنامه‌ای در حقیقت می‌توان با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، به قوام نهال خانواده در این 5 سال نخست پرداخت تا از محدوده مستعد طلاق گذشته و قوام بیشتری بیابد.

وی با اذعان به اینکه باید بیشتر بر علل طلاق‌ها تمرکز شود گفت: سوق دادن برنامه‌های آموزشی به حوزه فراخ‌تری همچون تحکیم بنیان‌های خانواده نتیجه بهتری به دنبال دارد تا ایجاد موانعی بر سر راه طلاق زوج‌ها.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان به اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی دیگر از رویکردها و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: تحقیقات میدانی انجام شده نشان می‌دهد که گیر اصلی تولیدکنندگان ما نه در حوزه تولید که در حوزه بازاریابی و فقدان بازار مصرف است لذا باید تلاش‌ها نیز به این سمت سوق داده شود.

وی با بیان اینکه انبار برخی واحدهای تولیدی چه در استان و چه در سطح کشور از برخی تولیدات واحدهای تولیدی انباشته شده گفت: اگر حلقه‌ای ایجاد شود که واحدهای تولیدی را به بازار مصرف متصل کند چه بسا که بخش مهمی از مشکلات تولید و به تبع آن مشکل اشتغال ما نیز حل شود.

وی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه فاصله تبدیل یک ایده به دیده در کشور ما به دلایل مختلف طولانی و پر سنگلاخ است لذا هر چه بتوان از این فاصله کاسته شود، امید به رفع مشکلات و ایجاد انگیزه در بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده نیز بیشتر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر