کد خبر: 846349
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
رئيس پليس فتا استان آذربایجان شرقی خبر داد
رئيس پليس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان تبریز در یکی از شبکه های اجتماعی می کرد، خبر داد.
محسن محمودی اظهار داشت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه فردی اقدام به ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه های اجتماعی و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی نموده و با این کار باعث آبروریزی و هتک حیثیتش شده است ، موضوع بلافاصله جهت پیگیری در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس فتا در این راستا با بهره گیری از شیوه های خاص فنی و تخصصی پلیسی و بررسی سوابق و مستندات موجود هویت فرد ایجاد کننده پروفایل تلگرامی فوق استخراج و فرد شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگام تحقیق از متهم معلوم شد که وی سابقه اعتیاد به مواد مخدر را داشته و از خویشاوندان شاکیه است ، و در ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی بوده و با مشاهده ادله و مستندات مربوطه، به عمل خود اعتراف و عنوان نمود که در پی بروز اختلاف خانوادگی و از روی غرض ورزی اقدام به نشر مطالب و عکس های خصوصی و خانوادگی وی در شبکه اجتماعی نموده است که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه انتشار مطالب و تصاویر شخصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی یکی از چالش های این فضا خواند و گفت : رعایت اخلاق همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و در حوزه‌ی اخلاق فضای مجازی، مفاهیمی همچون حریم خصوصی، مالکیت، امنیت و جرائم سایبری اهمیت بسزایی دارد و کاربران نباید این فضا را به جهت عقده گشایی و تسویه حساب های شخصی آلوده کنند و رویکرد اخلاق مدارانه نیز در این فضا رعایت نمایند و به یاد داشته باشیم افرادی که باعث بر هم زدن نظم و امنیت فضای مجازی می شود تخلف محسوب شده و طبق قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس مطرح کرده و یا با شماره های 2188756 ،110 تماس حاصل و در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد، انتقاد، تقدیر و تشکر و ... مراتب را از طریق شماره تلفن 197 را به پلیس اعلام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر