کد خبر: 846344
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح کتابخانه‌ها، گفت: بیش از 15 میلیارد تومان در سال 96 برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اختصاص می‌یابد.
اسماعیل شفاعی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان با اشاره به تخصیص 15 میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کشور در سال 95، افزود: در سال 96 بیش از این اعتبار به همین منظور اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد: هر ساله برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها به سامانه های سرمایشی و گرمایشی و دیگر تجهیزات هزینه های خوبی انجام می شود.
وی بر لزوم پرداخت سهم نیم درصدی درآمد ماهانه شهرداری ها به کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: با پرداخت این مبلغ می توان شاهد فعالیت های بیش از پیش کتابخانه های عمومی در سراسر کشور بود.
شفاعی تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی نهاد کتابخانه ها عمومی وصول نیم درصد درآمد شهرداری ها است که این امر باعث رونق فعالیت های کتابخانه ای در کل کشور می شود، باید شهرداران استان ها نسبت به پرداخت مبالغ قانونی در موعد مقرر اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اگر شهرداری ها در موعد مقرر این مبلغ را نپردازند، طبق تبصره ای که به ذیل ماده 6 قانون اضافه شده است، نهاد کتابخانه ها می توانند از حساب شهرداری ها و از محل خزانه این را پول برداشت کند.
وی با بیان این که تعداد اعضای کتابخانه ها نسبت به جمعیت کشور کافی نیست، ادامه داد: ایران بیش از 80 میلیون جمعیت دارد و امید است زمانی فرا برسد که کتابخانه ها 70 میلیون عضو داشته باشند.
معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان از جمله استان های پیشتاز در شاخص های متفاوت مانند تعداد اعضا، منابع و فضا است و در سه سال گذشته در این استان افزایش عضو، منابع کتابخانه ای و سرانه فضا را شاهد بوده ایم.
در مجموع سه هزار و 400 کتابخانه عمومی شامل 2 هزار و 400 کتابخانه نهادی و هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است.
کتابخانه مرکزی سمنان یکی از 6 کتابخانه مرکزی کشور و دارای 130 هزار نسخه کتاب و بیش از 6 هزار و 200 نفر عضور است، 72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 100 هزار جلد کتاب در استان سمنان فعالیت دارد.
در این مراسم، علی سماکوش به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان معرفی و از تلاش های علیرضا شاه حسینی تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر