کد خبر: 846342
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:
معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: باید به دور از هرگونه گرایش سیاسی، به دنبال ارتقای فرهنگ کتابخوانی و آگاهی‌رسانی به مردم بود.
اسماعیل شفاعی در آیین معرفی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سالن اجتماعات فرهنگ شکوهی کتابخانه مرکزی استان سمنان افزود: نباید گرایش های سیاسی در مباحث فرهنگی وارد شود و هدف اصلی در مباحث فرهنگی باید ارتقای سطح آگاهی و افزایش دانایی مردم باشد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگی بودن 100 درصدی نهاد کتابخانه های عمومی، ادامه داد: مسوول ها باید به دور از نگاه های سیاسی، فعالیت و خدمت کرده و به دنبال رشد فرهنگ مطالعه در کشور باشند
وی ادامه داد: با افزایش دانایی مردم، جامعه توسعه پیدا می کند زیرا توسعه در گرو دانایی است و اگر کتابخانه ها رونق داشته باشند، فعالیت های فرهنگی افزایش پیدا می کند در نتیجه جامعه توسعه پیدا می کند.
شفاعی تاکید کرد: کتابداران و کارمندان این نهاد باید دسترسی آسان به مدیران داشته باشند و مدیران موظفند مشکلات کتابداران را حل کنند.
معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: منابع درآمدی و بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از 2 محل تامین می‌شود، نخست از بودجه سالیانه تخصیصی از سوی دولت و دوم از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها که همه شهرداری‌ها موظفند هر 15 ماه آن را به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.
در مجموع سه هزار و 400 کتابخانه عمومی شامل 2 هزار و 400 کتابخانه نهادی و هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است.
کتابخانه مرکزی سمنان یکی از 6 کتابخانه مرکزی کشور و دارای 130 هزار نسخه کتاب و بیش از 6 هزار و 200 نفر عضو است، 72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 100 هزار جلد کتاب در استان سمنان فعالیت دارد.
در این مراسم، علی سماکوش به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان معرفی و از تلاش های علیرضا شاه حسینی تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر