کد خبر: 846341
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
نماینده ویژه رییس جمهوری:
وزیر نیرو در مقام نماینده ویژه رییس جمهوری با اشاره به بروز سیل در آذربایجان شرقی گفت: برای کمک به سیل زدگان این استان از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنیم و دولت تمام قدر در کنار آنان است.
حمید چیت چیان  در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده آذرشهر و عجبشیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه شدت بارش ها و جریان سیل در آذربایجان شرقی بالا بود اما خسارتی به روستاها و منازل شهری در این استان وارد نشد، اما بر اثر بی احتیاطی و بی توجهی مردم، تعدادی از خودروها و سرنشینان آن ها در مسیر رودخانه ها با آسیب مواجه شدند.
وی با بیان اینکه اوج جریان این سیل 140 متر مکعب بر ثانیه و رقم بالایی بود، یادآوری کرد: تعداد مفقودان سیل در آذرشهر 17 است که تاکنون جسد 11 نفر پیدا شده و تجسس برای پیدا کردن خودروها و اجساد احتمالی باقی مانده در آن ها همچنان ادامه دارد.
وزیر نیرو، جریان سیل در مسیل رودخانه توفارقان چایی آذرشهر را بالا اعلام کرد و گفت: بر اثر همین موضوع خودروهای گرفتار شده به طور کامل در زیر خروارها خاک و گل مدفون شده است.
چیت چیان، بی توجهی مردم به هشدارهای مقام های مسئول و نیروهای نظامی و انتظامی را عامل اصلی تلفات جانی این حادثه اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه در این سیل افرادی که دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده اند، تماشاگرانی بودند که در مسیر رودخانه ها حاضر شده و به هشدارهای مسئولان توجه نکرده اند.
چیت چیان از همکاری و هماهنگی نزدیک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کرد و گفت: در صورت نیاز، ماشین آلات مورد نیاز برای تجسس مفقودان سیل تامین و در اختیار این نیروها قرار می گیرد.
بارندگی های شدید دو روز گذشته در این استان موجب جاری شدن سیل در برخی نواحی و خسارت دیدن معابر و زیرساخت های شهری و برون شهری، اراضی کشاورزی همچنین جان باختن تعدادی از مردم شهرستان های آذرشهر و عجب شیر شد.
تاکنون جسد 29 نفر از جانباختگان سیل در استان یافت شده و تلاش برای کشف دیگر اجساد و مفقودان ادامه دارد.
شهرستان های آذرشهر و عجب شیر که عمده خسارت جانی و مالی سیل در این مناطق بوده در جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان محمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
آقای روحانی ملت ایران به وظیفه خود عمل کرده و با حضور پرشور خود مجدداً شما را به عنوان رئیس خود انتخاب نمودند و یقیناً حالا نوبت شما است که در خدمت به ملت ایران تلاش کنید و به یقین می دانید زلزله زدگان خراسان ، سیل زدگان آذربایجان و خانواده های آسیب دیده در معدن گلستان منتظر کمک دولت هستند آقای روحانی تقاضا می گردد از محلی که 9 هزار میلیارد بدون سود ، بدون کارمزد و بدون وثیقه از سال 92 به مفسدان بانک ... کرمان پرداخت نمودید مبلغی نیز بدون سود به ملت آسیب دیده ایران پرداخت نمائید ، درسته در دولت شما پرداختی های بدون سود ، آن هم 9 هزار میلیاردی مختّص مفسدان است ولی آقای رئیس جمهور آسیب دیدگان از ملت ایران بوده و سهمی ولو اندک در بیت المال داشته و چشم به راه کمک شمایند پس علی برکت الله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر