کد خبر: 846340
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
مدیر جهادکشاورزی بناب :
مدیر جهادکشاورزی بناب گفت: امسال به علت سرمای زمستانی بیش از 70 درصد باغات انگور در بناب دچار سرمازدگی شده و قطعاً شاهد افت برداشت محصول انگور در بناب خواهیم بود.
حسینعلی فتحی  در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان بناب از کاهش یک هزار و 770 هکتار سطح زیرکشت غلات در این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و  اظهار داشت: امسال به علت سرمای زمستانی بیش از 70 درصد باغات انگور در بناب دچار سرمازدگی شده و قطعاً شاهد افت برداشت محصول انگور در بناب خواهیم بود.

وی افزود: 43 هزار و 500 متر شامل 29.5 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از آبیاری کم فشار استفاده می کنند که شامل 109 بهره بردار می شود و ظرف 3 ماه آینده این مقدار به 63 هزار و 800 متر خواهد رسید که 400 هکتار را تحت پوشش برده و برای 135 هکتار آبیاری تحت فشار نیز برنامه داریم.

فتحی با اشاره به مطالب طرح شده در خصوص توسعه باغات در بناب و روستاهای اطراف گفت: با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته است چنین چیزی وجود ندارد ولی همچنان همکاران ما پیگیر آن هستند.

مدیر جهادکشاورزی بناب در ادامه سخنان خود از آغاز طرح مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو شهرستان خبر داد و اذعان کرد: این طرح تا 15 اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی یکی از شهرهای واقع شده در ساحل غربی دریاچه ارومیه است که در سال های اخیر با توجه به روند خشک شدن این دریاچه و تلاش های صورت گرفته برای احیای آن از طریق اجرای برنامه ها و سیاست های کشاورزی منجر به کاهش مصرف آب، الگوی کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان بویژه محصول پیاز تغییر یافته و این محصولات جای خود را عمدتاً به درختان پسته و زعفران داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر