کد خبر: 846338
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: برای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل در نقاط روستایی و شهری مبلغ 20 تا 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 5 تا 6 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
اسماعیل نجار  در جلسه ستاد بحران شهرستان آذرشهر اظهار داشت: ضمن ابراز تاسف و تاثر فراوان از حادثه سیل اخیر خود را شریک غم خانواده های عزیز از دست داده می‌دانم و این مصیبت وارده را به این عزیزان از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: در اکثر سیل‌های کشور 95 درصد جانباختگان بر اثر بی‌احتیاطی اشخاص بوده است.

نجار گفت: متأسفانه در شهرستان آذرشهر به‌علت توجه نکردن شهروندان و قرار گرفتن آن‌ها در مسیر سیلاب حدود 22 نفر مفقود شده اند که تاکنون جسد 17 نفر از جانباختگان پیدا شده و تلاش نیروهای امدادی برای کشف اجساد دیگر ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تسهیلات 20 میلیون تومانی با بهره چهار درصد و کمک بلاعوض5 میلیون تومانی به واحدهای مسکونی روستایی که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند در سیل خبر داد و گفت: این رقم در شهرها 30 میلیون تومان با بهره 4.5 درصد و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد بود.

وی تصریح کرد: کار دستگاه‌های  اجرایی اساسا پیش‌بینی و پیشگیری بوده و با توجه به حجم آب رودخانه به هیچ عنوان نباید اجازه تردد به  این مناطق سیل زده داده می‌شد.

وی تصریح کرد: هرکدام از ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در این حادثه دچار آسیب ‌شده است، برآورد خود را از خسارات اعلام کنند تا پس از تایید توسط استانداری به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور ارسال شود تا ما به دولت منعکس کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر