کد خبر: 846336
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از پیدا شدن 3۵ جسد جان باخته در سیل عجب شیر و آذرشهر خبر داد و گفت:۶ مفقودی سیل در این شهرستان ها هنوز پیدا نشده اند.

سعید کنعانی در خصوص آخرین وضعیت سیل زدگان اظهار داشت: با توجه به افزایش شدت بارش که تا ۴۴ میلی متر نیز گزارش شد که از ساعت ۱۷:۳۰ دیروز آب گرفتگی روستای بیرق اطلاع رسانی شد که بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بارش باران سراسر استان را فرا گرفته بود، افزود: طبق تماس تلفنی فرماندار عجب شیر از فراگیری سیلاب در روستای چنار خبر داد که بلافاصله در آن منطقه حضور یافتیم و عملیات امدادی را انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه تا ساعت دو صبح امروز دو جسد از روستای چنار پیدا شد، گفت: بعد از تفحص تا ساعت هفت صبح امروز تعداد اجساد در این منطقه به ۵ نفر رسید.

وی بیان داشت: نیروهای هلال احمر به همراه یک فروند بالگرد و سگ های زنده یاب از دیروز در محل جریان سیل حضور داشته و امدادرسانی انجام می دهند.

کنعانی با اعلام آخرین وضعیت تعداد کشته شدگان در اثر سیلاب، گفت: تاکنون ۲۰ جسد در عجب شیر پیدا شده که فقط یک مفقودی مانده است.

وی ادامه داد: تعداد کشته شدگان شهرستان آذرشهر نیز تاکنون ۱۸ مورد بوده که ۵ مفقودی باقی مانده است که به دنبال آنها هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: بیشتر آسیب ها در منطقه آذرشهر به مزارع و باغات بوده است و سیل در مسیر خود در جریان بود که در اثر نا آگاهی افراد از سیل دچار سیل دوم شدند و بیش از پنج خودرو با سرنشین به رودخانه سقوط کردند.

وی افزود: به علت فشار زیاد آب وارد شده از طرف سیل خودروها لابه لای گل و لای گیر کرده و امکان تشخیص و یا خارج کردن آنها بسیار سخت بود که با کمک ارتش، آتش نشانی و کمک های مردمی پنج خودرو از داخل رودخانه خارج شد.

کنعانی یادآور شد: در روستای چنار اسکان موقت و تامین غذا توسط هلال احمر فراهم شده است که در صورت نیاز بیشتر نیز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر