کد خبر: 846335
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز خبر داد؛
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه فضای سبز میدان بزرگ آذربایجان تبریز خبر داد.
محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: فاز اول پروژه بزرگ میدان آذربایجان تبریز تا اواخر اردیبهشت ماه به دستور شهردار محترم کلانشهر تبریز افتتاح می شود که سعی داریم پیش از آن، بخش عمده ای از اقدامات فضای سبز این پروژه به اتمام برسد.

حسن زاده طراحی فضای سبز این پروژه را بسیار منحصربفرد و ویژه قلمداد  کرده و افزود: برای طراحی و ایجاد فضای سبز این پروژه از متخصصان و کاشناسان چیره دست مشورت گرفته شده که طرح نهایی و خاص آن، سندی بر این گفته است.

 وی با اشاره به ویژگی های خاص این پروژه فضای سبز گفت: در طراحی فضای سبز میدان آذربایجان تبریز از انواع درختچه ها، درختان خاص و اسلیم های فرهنگی استفاده شده و همچنین تمام تلاش ما بر این بوده تا به میزان حداقل از چمن کاری در این پروژه استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به چالش های موجود در اجرای فضای سبز این پروژه، اظهار داشت: به دلیل جغرافیای خاص و موقعیت ویژه میدان آذربایجان ، در طراحی فضای سبز آن نیز با محدودیت هایی مواجه بودیم ؛ به طور مثال به دلیل نزدیکی این میدان با مسیر خط هوایی و فرودگاه تبریز ، ارتفاع گونه های آن نباید بیش از ۱۵ متر باشد.

حسن زاده ادامه داد: همچنین شکل خود میدان به گونه ای است که در آن امکان کاشت درختان بزرگ وجود ندارد چرا که نقطه دید را کور می کند.

به گفته ی وی، به طور کلی فضای سبز پروژه میدان آذربایجان تبریز با در نظر داشتن عوامل ترافیکی و عوامل زیبایی شناسانه طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه نمود اصلی این میدان شاید در طرح اولیه به دلیل عدم رشد درختان دیده نشود ، تصریح کرد: بهره گیری از سوزنی برگ ها برای زیبایی در زمستان و استفاده از درختچه های بومی و سازگار با منطقه، گونه های درختچه ای متعدد، گلهای فصلی و... از جمله گونه های موجود در نظر گرفته شده برای کاشت در این پروژه است.

حسن زاده یادآور شد: در این بین گونه های نادری نیز در این پروژه کاشته می شوند که شاید تا به حال در تبریز کاشته نشده باشد مثل سدروس، درختچه های خاص مثل مرواردید و...که با لحاظ تدابیر لازم از آنها استفاده می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر