کد خبر: 846334
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی :
معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از تدوین طرح جامع 20 بقعه متبرکه استان تا پایان سال جاری خبر داد.

مرتضی حقیقی، با اشاره به تدوین 15 طرح جامع در سال گذشته، بیان داشت: در سال 96 نیز 15 طرح جامع بقاع متبرکه شهرستان های مشهد، چناران، نیشابور، قوچان، تربت حیدریه و خلیل آباد تهیه و تدوین می شود.

وی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف مبنی بر توسعه بقاع متبرکه کمتر توسعه یافته، گفت: علاوه بر این 15 طرح ، طرح جامع ۵ بقعه متبرکه کمتر توسعه یافته نیز تهیه و عملیات اجرایی آن نیز در سال جاری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع با هدف درنظر گرفتن افق توسعه 20سال و بر اساس محاسبه سرانه فضاهای مورد نیاز و ظرفیت های موجود بقاع متبرکه تدوین و طراحی می شود، تصریح کرد: با احتساب تدوین طرح های انجام شده تاکنون 58 بقعه متبرکه خراسان رضوی دارای طرح جامع می باشند.

حقیقی با بیان اینکه برای تهیه طرح جامع باید اقداماتی از سوی هیات امنای بقاع متبرکه و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها انجام پذیرد، تصریح کرد: طرح‌های عمرانی به منظور تصویب به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارسال شود.

وی افزود: با تامین اعتبار و به همت خیرین نیک اندیش، عملیات اجرایی 10 طرح جامع از قبیل عملیات احداث، تعمیر و بازسازی در بقاع متبرکه مشهد، چناران و فریمان به مرحله اجرا می رسد.

حقیقی با اشاره به عدم آسیب بقاع متبرکه استان در زلزله اخیر در منطقه سفید سنگ، گفت: هدف از اجرای طرح های جامع رعایت اصول معماری، مقاوم سازی ساختمانهای اماکن مذهبی، پیش بینی کلیه امکانات مورد نیاز از قبیل احداث زائر سراها، مجتمع های فرهنگی، کتابخانه‌ها، بناهای بهداشتی، خدماتی و ایجاد فضای سبز در اطراف بقاع و اماکن متبرکه می باشد.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: تهیه طرح جامع  با داشتن ضمانت اجرایی مناسب می ‌تواند فرایند عمرانی بقاع متبرکه را به سامان رسانده و از هر گونه طراحی و ساخت و ساز غیر اصولی و سلیقه ‌ای جلوگیری کند.

 حقیقی در پایان با اشاره به یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف مبنی بر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: بازسازی و مرمت بقاع متبركه علاوه بر نقش و تأثير مذهبی می‌تواند در عمران و آبادانی منطقه موثر باشد و در كنار فضای معنوی، فضایی تفريحی را برای مردم ايجاد كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار