کد خبر: 846322
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
حميدرضا حاجى بابايى نماينده همدان در مجلس شوراي اسلامي و وزير اسبق آموزش و پرورش، براي كانديداتورى در انتخابات رياست جمهورى دوازدهم ثبت‌نام كرد. وي پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با توجه به سوابق كارى خود و پنج دوره نمايندگى مجلس و سابقه كارهاى بودجه‌اى و برنامه‌اى در مجلس، دو حلقه مفقوده در كشور حس مي‌كنم؛ ما به لحاظ مبانى غنى و قوى هستيم اما به كارآمدى بيشتر نياز داريم؛ دومين حلقه مفقوده نيز ناديده گرفتن مردم در مديريت اجرايى است. وي افزود: از همين رو نام دولت خود را «دولت كارآمد و مردمي» گذاشته‌ام. حاجي‌بابايي با بيان اينكه ما بايد تنها شهروند درجه يك داشته باشيم، تأكيد كرد: همه مسئولان نظام بايد در يك اتاق شيشه‌اى قرار گيرند. وي با بيان اينكه كشور را جناحى و سياسى نمى‌توان اداره كرد، عنوان كرد: براى 22 معضل كشور برنامه ويژه طراحى كرده‌ام.
 
محمد هاشمي‌رفسنجاني نيز با حضور در ستاد انتخابات كشور، براي رقابت در انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام كرد. وي گفت: با مشورت دوستاني كه مسائل انتخاباتي را رصد مي‌كردند و براي برطرف كردن برخي نگراني‌ها تصميم به ثبت‌نام در انتخابات گرفتم. هاشمي در گفت‌و‌گو ايرنا افزود: دوستان توصيه كردند براي پيگيري آرمان‌ها و انديشه‌هاي مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كه همان «اعتلاي ايران اسلامي و عزت و رفاه و آسايش مردم» است پا به عرصه بگذارم. در واقع با توجه به زحمات و رنج‌هايي كه مردم براي اين انقلاب و نظام كشيدند امر داوطلب شدن براي من به صورت يك تكليف درآمد.
    
محمد‌مهدي زاهدي رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز با حضور در محل ستاد انتخابات كشور در انتخابات رياست جمهوري نام‌نويسي كرد. زاهدي پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امروز آمده‌ام پيام تغيير و تحول را به مردم عزيزم نويد دهم؛ تغيير در نگرش‌ها و رفتارها را دنبال مي‌كنم و به تغيير وضعيت معيشت مردم باور دارم. وي با بيان اينكه «دولت تغيير و تحول» را تشكيل خواهيم داد، افزود: مشكل امروز ما مشكل آقازاده‌هاست كه از رانت اطلاعاتى بهره مي‌گيرند؛ رمز موفقيت، رجوع از «من مى‌توانم» به «ما مى‌توانيم» است.
 
روابط عمومي كميته امداد امام‌خميني(ره) در واكنش به سوءبرداشت برخي رسانه‌هاي دولتي از اظهارات پرويز فتاح درمورد حجت‌الاسلام رئيسي، طي اطلاعيه‌اي اين اقدام را قبيح دانست. در اين اطلاعيه تصريح شده است: به دنبال انتشار نقل قولي از رئيس كميته امداد با اين مضمون «رهبري تازه حكم تصدي كميته امداد را به من داده‌اند و من اين را خلاف مروت مي‌دانم كه حكمشان را ناديده بگيرم و در انتخابات نامزد شوم» به آگاهي مي‌رساند همان‌گونه كه از فحواي سخنان ايشان مشخص است، تاريخ اين اظهارنظر به ماه‌هاي ابتدايي رياست ايشان در كميته امداد برمي‌گردد و هرگونه سوء‌استفاده از سخنان ايشان بدون توجه به زمان بيان آن، با هدف تخريب يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري خلاف مروت بوده و تقبيح مي‌شود.
 
حسن بيادي، عضو سابق شوراي شهر تهران هم از ديگر ثبت‌نام‌كنندگان در روز آخر بود. وي كه در انتخابات شوراي شهر هم ثبت‌نام كرده است، در جمع خبرنگاران گفت: من تا امروز نيامده بودم چون صلاح نمي‌دانستم، اما امروز دائم به مردم توهين مي‌كنند و به همين دليل، براي حمايت از مردم در انتخابات حضور يافته‌ام. وي با تأكيد بر اينكه روحاني برنده انتخابات رياست جمهوري است، خاطرنشان كرد: احتمال دارد به نفع روحاني كنار بروم.
 
وزير جهاد كشاورزي دولت دهم از جمله چهره‌هايي بود كه روز گذشته در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ثبت‌نام كرد. صادق خليليان در بدو ورود به ستاد انتخابات كشور گفت: داوطلباني كه براي ثبت‌نام اقدام مي‌كنند بايد خودشان را قانع كرده باشند كه طبق قانون براي ثبت‌نام مراجعه مي‌كنند. وي تصريح كرد: داوطلبان بايد نتايج انتخابات را بپذيرند.
 
عبدالحسن مقتدايي، استاندار معزول خوزستان در دولت يازدهم هم در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌‌جمهوري ثبت‌نام كرد. مقتدايي پس از ثبت‌نام در انتخابات رياست حمهوري گفت: دولت آقاى روحاني من را از استانداري خوزستان عزل كرد؛ بحث‌هايي پيش آمد؛ من به يكى از دوستان آقاى روحاني اعلام كردم آتش‌بس؛ ديگر صحبتي پيرامون دولت نمي‌كنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار