کد خبر: 846223
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
عدم رعايت مقررات ملي ساختمان، جريمه ديركرد بانك و يارانه‌اي كه تعلق نگرفت
در واحدهاي مسكن مهر پرديس به خصوص فاز3 كه بيشتر آن به طور ناقص تحويل شده مقررات ملي ساختمان رعايت نشده و با وجود تزريق 150 ميليارد تومان يارانه از سوي دولت به مسكن مهر پرديس براي رفع نواقص و تحويل واحدهاي باقيمانده تاكنون يك ريال هم به اين فاز پرداخت نشده است.
به گزارش فارس، مسكن مهر از جمله مهم‌ترين ميراث‌هاي دولت پيشين است كه اخبار مربوط به حواشي آن هر روز نقل محافل خبري و رسانه‌اي است. يكي از مسكن‌هاي مهر كه از ابتدا نارضايتي ساكنانش را به دنبال داشته مسكن مهر شهر پرديس است كه با وجود گذشت سه سال از واگذاري، برخي واحدهاي مسكوني متأسفانه به دليل نداشتن انشعاب آب و برق هنوز قادر به اسكان نيستند.
برابر با اظهارات اخير آخوندي وزير راه و شهرسازي بالغ بر 319 ساختمان بلندمرتبه به دليل رعايت نكردن اصول فني وضعيتي مشابه ساختمان پلاسكو دارند. وقتي پلاسكو آتش گرفت با توجه به امكانات شهرداري تهران و آتش‌نشاني آنگونه دچار مشكل شديم آيا در وضعيت مشابه امكانات شهرداري پرديس و آتش‌نشاني جوابگو خواهد بود؟
بنابراين گزارش، در بيشتر ساختمان‌هاي مسكن مهر پرديس به خصوص فاز3 كه بيشتر آن به طور ناقص تحويل شده مقررات ملي ساختمان رعايت نشده است. متأسفانه تجهيزات اطفا و اعلام حريق راه‌اندازي نشده و كپسول‌هاي آتش‌نشاني نيز تحويل نشده است. در‌هاي ضد حريق نصب نشده، شيب‌بندي محوطه‌ها رعايت نشده و با توجه به آب و هواي پرديس كه بارندگي باران و برف در آن بسيار است رعايت نشدن بحث عايق بندي در زيرساخت اصلي ساختمان چه در نما و چه در فونداسيون، مردم را درگير كرده است.
آرش احمدي كارشناس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران كه از جمله ساكنان اين منطقه است در خصوص مشكلات اين فاز مي‌گويد: مسكن مهر پرديس از جمله پروژه‌هاي پرسر و صداي مسكن مهر در كشور بوده زيرا داراي نواقص بسياري است و با وجود تزريق 150 ميليارد تومان يارانه از سوي دولت تدبير و اميد به مسكن مهر پرديس جهت رفع نواقص و تحويل واحدهاي باقيمانده متأسفانه تاكنون حتي يك ريال هم به فاز 3 پرداخته نشده است.
وي در خصوص دليل اين مسئله توضيح داد شركت عمران پرديس اين فاز را «خودمالكي» مي‌داند كه بايد با خودياري و توانمندي مردم تكميل شود در حالي كه طبق قرارداد، اين فاز مسكن مهر دولت است.
  تعدادي از متقاضيان با اينكه هنوز واحد خود را تحويل نگرفته‌اند بالغ بر 30 قسط را پرداخت كرده‌اند
احمدي با تأكيد بر اينكه تاريخ تحويل اين واحدها سال 90 تا 92 بوده است، اظهار كرد: اين در حالي است كه هنوز شركت سازنده 700 واحد را تحويل نداده است و از اين تعداد، شركت عمران به منظور تأمين بودجه براي تكميل واحدها وام 540 واحد را از 30ميليون به 40 ميليون تومان افزايش داده است و تعدادي از متقاضيان با اينكه هنوز واحد خود را تحويل نگرفته‌اند بالغ بر 30 قسط راپرداخت كرده‌اند.
 
جريمه ديركرد به وام‌هاي مسكن مهر
وي ادامه داد: متأسفانه به دليل نظارت غيراصولي شركت عمران و تحويل تأخير‌دار تمام پروژه‌هاي مسكن مهر و بارها اعمال افزايش قيمت (افزايش سقف وام از25 ميليون به ٣٠ ميليون و در حال حاضر از30 به 40 ميليون) كه پرداخت سود مشاركت را هم بايد اضافه كرد، بانك داستان تازه‌اي را شروع كرده است، بدين معنا كه معتقد است بر اساس قرارداد سازنده و بانك، وام واحدهاي مسكن مهر سرموقع پرداخت شده و بايد متقاضي بعد از 18 ماه واحد را تحويل گرفته و وام را پرداخت مي‌كرده است، وليكن چون با تأخير اقدام به دريافت كارت قسط و پرداخت شده پس مشمول جريمه ديركرد هم مي‌شود.
احمدي خاطرنشان كرد: بانك همچنين با دستاويز قراردادن دستورالعمل شماره 3 و تفسير به رأي خود مبادرت به مطالبه مبالغ مابه‌التفاوت بين 3تا5 ميليون از ساكنين فاز3 كرده كه از سال 92 واحدهاي خود را تحويل گرفته‌اند و هنگام تحويل تمامي آورده خود به اضافه مبلغ ليست كارهاي مازاد كه قريب به 4 ميليون بوده و 300 هزارتومان هزينه نگهباني كه دريافت آن غيرقانوني است را پرداخت كرده‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار