کد خبر: 846125
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی این استان برای برگزاری 12 کارگاه اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.
محمدرضا سوقندی در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: این کارگاه‌ها تا پایان امسال در استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اولین کارگاه اقتصاد مقاومتی هفته پیش رو برگزار می‌شود افزود: این کارگاه با حضور دکتر بنیانیان در سمنان برگزار می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: این کارگاه با دو موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر و پیوست فرهنگی در سمنان برگزار می‌شود.
سوقندی با اشاره به رویکردهای شورای فرهنگ عمومی در سال جدید از تعیین پنج اولویت اصلی برای امسال خبر داد و تصریح کرد: "زندگی و سبک زندگی اسلامی"، "اخلاق عمومی و جهت‌گیری مسئولانه" با تاکید بر فضای مجازی که از مهمترین چالش‌های مبتلابه امروز جامعه ما است،" گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی"، "آسیب‌های اجتماعی" و "سرمایه اجتماعی" پنج رویکر این شورا در سال 96 است.
وی از تهیه دو برنامه عملیاتی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: اصولا در ستاد فرهنگ عمومی به دنبال برنامه‌های اجرایی و عملیاتی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه این برنامه‌ریزی از بهمن ماه گذشته در کمیته تخصصی صورت گرفته اضافه کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ای با رویکرد استحکام‌بخشی به خانواده  و با تمرکز بر آسیب طلاق تهیه و تدوین شده است.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مردم‌نهاد در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: شورا باید کارهای اساسی را برای اجرا به تشکل‌های مردم‌نهاد بسپارد تا با بهره‌گیری از خود مردم به حل این معضلات اجتماعی بپردازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر