کد خبر: 846030
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به تلاش مضاعف دارد که پارک علم و فناوری با تمرکز بر جذب سرمایه گذار، فروش محصولات فناور در بازار کشور عراق و کمک به رشد و توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان سعی در ایجاد اشتغال و تولید دارد.

وی نهادینه کردن فرهنگ نوآوری را یکی دیگر از وظایف پارک علم و فناوری برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی از پایه های این فرهنگ سازی دانش آموزان هستند که خوشبختانه در سال گذشته پارک علم و فناوری با برنامه ریزی جهت بازدید بیش از 2000 نفر از دانش آموزان و معلمین و دبیران مدارس استان، حمایت از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی جابربن حیان، مسابقات علمی  مهارت های آزمایشگاهی و دیگر برنامه های مشترک سعی در هدایت دانش آموزان به سمت فرهنگ نواوری نموده است.

دکتر پیرعلی یکی دیگر از برنامه های پارک علم و فناوری در سال جدید را راه اندازی کانون خلاقیت و شکوفایی در شهرستان های سامان و بن عنوان نمود و افزود از طریق این کانون ها می توان به صورت مستقیم حمایت مادی و معنوی از طرح های دانش آموزان خالاق انجام داد.

در این نشست بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: همکاری دوسازمان و تشویق دانش آموزان به سمت نوآوری و پویایی می تواند زمینه ساز پرورش استعدادهای دانش آموزان و ترسیم آینده ای روشن برای کشور باشد. وی به حمایت آموزش و پرورش از مرکز رشد پارک علم و فناوری اشاره نمود و افزود آموزش و پرورش علی رقم مشکلات عدیده و کمبود فضای فیزیکی با قرار دادن ساختمان قدیم اداره کل آموزش و پرورش در اختیار پارک علم و فناوری سعی در سهیم بودن در رشد و شکوفایی فناوری استان نموده است. بهروز امیدی در پایان تاکید کرد نوع ارتباط پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش باید سازماندهی شود تا با آموزش و هدایت دانش آموزان از طریق جشنواره های مختلف شاهد ارتقاء سطح علمی استان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر