کد خبر: 845899
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
برای نخستین بار در کشورکارشناسان شرکت گاز استان زنجان از حرکت جریان گاز برق تولید کردند. سید سعید عسگریان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: پس از ۲ سال تلاش مستمر، کارشناسان این شرکت موفق به تولید برق از حرکت جریان گاز شده و برای طرح سوما که برای نخستین بار در کشور به نتیجه رسیده است، ثبت اختراع گرفتند.

وي بکارگیری ذهن های خلاق کارکنان را یکی از ابزارهای مدیریت مشارکتی در جهت بهبود عملکرد هر سازمان عنوان کرد و ادامه داد: طرح «سوما» که با تلاش، همکاری و همفکری پژوهشگران شرکت گاز استان زنجان به انجام رسیدهکه در این طرح منحصر به فرد؛ از حرکت جریان گاز، برق تولید می شود.

عسگریان افزود: تنها موضوعی که در این روش بسیار حائز اهمیت است نحوه بارگذاری مگنت ها بر روی حلقه های کوپلینگ و عبور گاز با حفظ موارد ایمنی از محفظـه تعبیه شده است کـه همه این مـوارد در طرح اختراعـی در نظر گرفته شده است.

وی از وجود ۵۰ ایستگاه CGS در استان خبر داد و با اعلام اینکه به طور متوسط برای ساخت هر ایستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می شود، ابراز داشت: با این اقدام ارزشمند؛ ۸۵ تا ۹۰ در صد صرفه جویی ارزی را شاهد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار