کد خبر: 845871
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
معاون امور عشایری اردبیل:
معاون اداره کل امور عشایری استان اردبیل گفت: جشنواره ملی کوچ عشایر براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه به میزبانی شهرستان خلخال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داور داوردان در نشست با فرماندار شهرستان خلخال اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره ملی کوچ عشایر استان اردبیل در روز 15 اردیبهشت‌ماه به میزبانی شهرستان خلخال برگزار خواهد شد که باید در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به همکاری و تعامل چندین دستگاه در برگزاری این جشنواره بیان کرد: تاکنون 700 میلیون ریال برای برگزاری این جشنواره اعتبار استانی تخصیص یافته و تلاش و جدیت بر این است تا با همکاری و تعامل لازم با دستگاههای مختلف و فرمانداریها بتوانیم شاهد برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در خلخال باشیم.

داوردان از حضور استانهای مختلف در قالب این جشنواره در خلخال خبر داد و افزود: استانهای چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان و برخی استانهای دیگر در این جشنواره حضور یافته و دستاوردها، صنایع دستی، تولیدات لبنی و سایر تولیدات و توانمندی‌های و جاذبه‌های زندگی عشایر منطقه خود را معرفی می‌کنند که این فرصت بزرگ برای استان اردبیل است تا ظرفیت‌های عشایر منطقه به گردشگران حاضر در جشنواره معرفی شود.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این نشست از آمادگی شهرستان خلخال برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره ملی کوچ عشایر در این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی ظرفیتهای موجود شهرستان برای برگزاری این جشنواره به کار گرفته می‌شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر از اجرای این جشنواره دست یابیم.

فریدون بابایی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره تصریح کرد:  برپایی نمایشگاه صنایع دستی و فرآورده‌های لبنی عشایر منطقه، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف نظیر اسب‌سواری و تیراندازی، پخت غذاهای سنتی و بومی عشایر و برخی برنامه‌های دیگر برای این جشنواره در نظر گرفته شده که در یکی از مناطق ییلاقی زیبای شهرستان اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر