کد خبر: 845870
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
معاون کمیته امداد استان اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال 95 نزدیک به چهار میلیارد و 100 میلیون ریال برای کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی روند ارائه خدمات حمایتی به مددجویان استان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار و 300 نفر از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند و نزدیک به چهار میلیارد و 100 میلیون ریال برای کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی فعالیت‌های گسترده‌ای را به منظور تسهیل در امر ازدواج مددجویان تحت پوشش انجام می‌دهد، تصریح کرد: ترویج ازدواج آسان در جامعه سبب می‌شود تا جوانان به شکل ساده‌تری زندگی مشترک خود را آغاز کرده و کمتر با مشکلات روبه‌رو باشند.

حسین‌نژاد گفت: قبل از پرداخت کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه برای دختران در آستانه ازدواج و نوعروسان تحت حمایت دوره‌های آموزشی متعددی برگزار می‌شود و در سایه برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، طلاق در بین خانواده‌های تحت پوشش این نهاد کمتر از یک درصد است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: خیران در قالب طرح کوثر نزدیک به 9 میلیارد ریال به کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش مساعدت کرده‌اند که با یاری خیران و نیکوکاران می‌توانیم گام‌های مؤثرتری را برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت برداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 نزدیک به 70 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان پرداخت شده است تا بخشی از مشکلات اساسی آنان برطرف شود، اظهار کرد: پنج هزار و 323 نفر از مددجویان تحت حمایت از تسهیلات کارگشایی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی به صورت کاملا قرض الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، افزود: ترویج سنت‌های حسنه الهی در جامعه از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است که امیدواریم با یاری خیران و نیکوکاران بتوانیم بیش از پیش یاریگر فقرا و نیازمندان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر