کد خبر: 845858
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
توسط کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی صورت گرفت:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌ شرقی گفت: کانون پرورش فکری استان در طرح تجهیز کتابخانه بیمارستان‌ها با کتاب‌های کانون 400 جلد کتاب جهت تجهیز کتابخانه کودک بیمارستان کودکان تبریز اهدا کرد.
هادی یوسف‌زاده افزود: در ادامه تجهیز کتابخانه مدارس و بیمارستان‌های استان با کتاب‌های کانون، با اهداء چهارصد جلد کتاب، کتابخانه بیمارستان کودکان تبریز تجهیز شد.

وی این اقدام را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: طرح تجهیز کتابخانه بیمارستان‌ها با کتابهای کانون پرورش فکری استان با شعار «‌کتاب در خدمت دانایی» اجرا می‌ شود.

بنا به گفته یوسف‌زاده این طرح با هدف ایجاد فرصت مطالعه کتاب‌های مناسب برای کودکان بیمار بستری در مراکز بیمارستانی از سال گذشته آغاز و طی آن بیمارستان کودکان مرند و میانه تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر ترویج کتاب‌خوانی در میان بچه‌ها، برای کودکان بیمار می‌تواند تاثیرات مثبت دو چندانی داشته باشد و این‌که آن‌ها ببینند کسانی در خارج از بیمارستان به فکر آن‌ها هستند و کتاب‌ اهدا می‌کنند خود موجب ایجاد انگیزه و امید می‌شود و به بهبودی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

یوسف زاده اضافه کرد: بی‌تردید نفس عمل اهدا و تبادل کتاب ارزشمند است و اصولاً هر حرکتی که با محوریت کتاب انجام شود و بتواند کودکان و نوجوانان را با کتاب مأنوس و به مطالعه نزدیک کند، اجر معنوی دارد، به خصوص کودکانی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها بسر می‌برند.

گفتنی است، این طرح در هفته کتاب و کتابخوانی سال 95 آغاز شده و علاوه بر بیمارستان‌های کودکان، در مدارس استان نیز به اجرا در آمده و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر