کد خبر: 845661
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
همزمان با ولادت حضرت علی(ع)
نخستین جشنواره جوان برتر روستایی با حضور روستانشینان چهار بخش شهرستان سقز در روستای «رنگه ریژان» بخش سرشیو برگزار شد.

به گزارش جوان درکردستان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز در نخستین جشنواره جوان برتر روستایی که در روستای «رنگه ریژان» سقز برگزار شد و تا شامگاه سه شنبه طول کشید، با تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، گفت: این جشنواره برای اولین بار است که در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

فرزاد خاکی افزود: در این جشنواره 15 غرفه از جمله غذاهای محلی، محصولات و ادوات کشاورزی، صنایع دستی و عکس روستا برپا شده است و همچنین در این مراسم بازی‌های بومی محلی، موسیقی، هلپرکی و نمایش هم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و جوانان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز با تبریک روز پدر، گفت: هدف این جشنواره مشارکت مردم در امورات و آبادانی کشور است و در این زمینه با تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرها و روستاها این امر تحقق یافته است.

هیرش رضایی افزود: جشنواره جوان برتر روستایی که ویژه جوانان روستاهای چهار بخش مرکزی، امام، زیویه و سرشیو شهرستان سقز است، با استقبال بسیار خوبی همراه است.

وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در بخش‌های دیگر شهرستان سقز و دیگر شهرستان‌های استان کردستان ادامه یابد.

همچنین در این مراسم معاون استاندار و فرمانده ویژه شهرستان سقز نیز با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، از استقبال بسیار خوبی که از این جشنواره جوان برتر روستایی شده است، قدردانی کرد و گفت: مردم روستا قشر زحمت‌کش و تلاشگر جامعه هستند و از مهم‌ترین اقدامات دولت توسعه و آبادانی روستاها بوده است.

علی‌اکبر ورمقانی از برگزارکنندگان این جشنواره قدردانی کرد و گفت: امیدواریم نظیر این مراسم در سایر بخش‌های شهرستان سقز هم برگزار شود.

در این جشنواره سرودهای آیینی، بازی‌های بومی محلی، هلپرکی، موسیقی‌های بومی محلی، نمایش و مسابقات جوراب‌بازی و طناب‌کشی برگزار شد.

در این مراسم از 10 جوانان برتر که در زمینه‌های باغداری، کشاورزی، ورزشی، علمی و فرهنگی دارای مدارک و درجات عالی بودند، تجلیل شد.

همچنین از دهیاران نمونه چهار بخش سرشیو، امام، زیویه و مرکزی و از تیم‌های برتر مسابقات و غرفه‌های برتر این مراسم تقدیر شد.

این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان، فرمانداری شهرستان سقز، اداره ورزش و جوانان سقز، انجمن همیار جوان روستایی، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان سقز برگزار شد.

پیشکسوتان ورزشی، تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد استان کردستان و جمعی از مسوولین ادارات، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان سقز و بیش از یک هزار و 500 نفر از مردم روستاها و شهرستان سقز در این مراسم شرکت کردند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر