کد خبر: 845657
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
استاندار سمنان:
استاندار سمنان یااشاره به تهیه و تدوین سند آمایش سرزمینی این استان بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: باید نقشه راه و دورنمای فرهنگی استان سمنان نیز تدوین شود.
 محمدرضا خباز در دیدار با جمعی از هنرمندان استان که با حضور یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان و به مناسبت شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب برگزار شد اظهار کرد: خداوند متعال هنر را در اوجش در وجود انسان متبلور کرده و انسان هنرمند زاییده ذات اقدس الهی است.
وی با بیان اینکه خ داوند در وجود انسان طلبهایی را قرار داده و مطلوب را نیز خود آفریده تصریح کرد: میل به جاودانگی از طلب‌های انسان است و یکی از مطلوب‌ها هنر است و انسان می‌تواند با هنر متعهد آن خواسته و طلب درونی را محقق کند.
استاندار سمنان ، شهید آوینی را نمونه کامل یک هنرمند برشمرد و خاطرنشان کرد: نام این شهید والامقام برای همیشه در کشور جاودان خواهد ماند.
خباز با اذعان به اینکه هنر خواسته درونی جاودانگی را در هر انسانی را متجلی می‌سازد، گفت: نعمت هنر در وجود هنرمندان یک نعمت ارزشمند از سوی خداوند است .
وی با بیان اینکه این هنر در وجود همه وجود ندارد اضافه کرد: باید هنرمندان شکرگذار این نعمت باشند تا نام هنرمندان برای همیشه جاودان و ماندگار شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از موفقت خود با پیشنهاد تشکیل شورای هنرمندان و اعضای اتاق فکر فرهنگ و هنر در این استان خبر داد و افزود: استانداری سمنان از این شکیل شورای هنرمندان و اعضای اتاق فکر فرهنگ و هنر حمایت می‌کند.
وی از رویکرد و نگرش مثبت دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم حمایت آثار فاخر هنری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند که از تولیدات هنری و به‌خصوص تولیدات نمایشی حمایت کرده و در تامین منابع مالی آنان با خرید بلیط مساعدت کنند.
خباز بر لزوم توجه به پیشکسوتان و چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر استان تاکید کرد و گفت: م سئولان استان از هنرمندانی که حائز عناوین برتر کشور و جهان شدند حمایت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار