کد خبر: 845632
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ثبت‌نام انتخابات رياست جمهوري آغاز شد
وزير كشور ديروز با حضور در ستاد انتخابات كشور گفت: نظر‌سنجي‌ها از حضور 60 درصدي مردم در انتخابات حكايت دارد و ‌من نيز مشاركت بالاي 70 درصد را پيش‌بيني مي‌كنم.
عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور با اعلام دستور شروع مراحل انتخابات رياست جمهوري به فرمانداران سراسر كشور اظهار داشت: اميدواريم همه مسئولان اعم از مجريان و ناظران و همه كساني كه در امر برگزاري انتخابات به ما كمك مي‌كنند از جمله رسانه‌ها، راديو و تلويزيون، ‌نيروي انتظامي، قوه قضائيه و همه دستگاه‌هاي ديگر ضمن حفظ رعايت كامل بي‌طرفي و مرّ قانون، در ايجاد نشاط سياسي و مشاركت بالا و برگزاري انتخابات سالم و قانوني همكاري لازم را انجام دهند. وزير كشور با بيان اينكه با كمك شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي مي‌توانيم هم در اجرا و هم در نظارت انتخابات رياست جمهوري و شوراها گام‌هاي بهتري برداريم تأكيد كرد: بايد ضمن فعاليت مستمر و قانوني و ايجاد شور و نشاط انتخاباتي بتوانيم بار ديگر حماسه و شكوه حضور را در روز 29 ارديبهشت به منصه ظهور برسانيم. ان‌شاء‌الله در اين ايام بتوانيم با نيت خالص و پاك براي خدمت به مردم، رفتار قانوني و اخلاقي مناسبي داشته باشيم.
 
رحماني فضلي افزود: به مردم عرض مي‌كنم وزارت كشور، شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي برگزاري يك انتخابات كاملاً آرام، قانوني، ‌سالم و باشكوه را تدارك ديده‌اند. وزير كشور در مورد تبليغات زودهنگام نيز گفت: تبليغات زودهنگام قطعاً تخلف است و همه نامزدها و احزاب و شخصيت‌ها از جمله رسانه‌هايي كه از بودجه عمومي استفاده مي‌كنند نبايد تبليغات داشته باشند اما فعاليت در جهت آگاه‌سازي مردم را تبليغات زودهنگام نمي‌دانيم. رحماني فضلي در مورد ادامه روند انتخابات رياست جمهوري پس از ثبت‌نام‌ها نيز گفت: بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها در روز 26 فروردين، مدارك داوطلبان را در روز 27 فروردين به شوراي نگهبان تحويل مي‌دهيم. شوراي نگهبان پنج روز فرصت دارد صلاحيت نامزدها را بررسي كند اما پنج روز ديگر هم مي‌تواند بررسي‌ها را تمديد كند.
 
به هر حال روز 8 ارديبهشت تبليغات شروع مي‌شود و تا پيش از آن يعني روزهاي 6 و 7 ارديبهشت بايد اسامي تأييد صلاحيت شدگان اعلام شود. وزير كشور در پايان درباره اظهار نظر سخنگوي شوراي نگهبان مبني بر تشكيل كميته بررسي تبليغات در وزارت كشور خاطرنشان كرد:‌تشكيل اين كميته در قانون پيش بيني شده است و ان‌شاء‌الله شنبه اين كميته را تشكيل مي‌دهيم و گزارش‌ها درباره تخلف از قانون را بررسي مي‌كنيم و سپس تخلفات در قوه قضائيه مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد. وزير كشور همچنين در حاشيه بازديد از فرايند ثبت‌نام از داوطلبان در ستاد انتخابات كشور گفت: نظر‌سنجي‌ها از حضور 60 درصدي مردم در انتخابات حكايت دارد و‌من حضور بالاي 70 درصدي را پيش‌بيني مي‌كنم. رحماني‌فضلي افزود: فرصت 20 روزه تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري حضور مردم در انتخابات را تقويت خواهد كرد. وي در پاسخ به سؤالي درباره زمان ثبت‌نام رئيس‌جمهور گفت: اطلاعي ندارم. رحماني فضلي همچنين اظهار داشت: تاكنون تفسيري كه از قانون شده است، «رجل سياسي» شامل خانم‌ها نمي‌شود. وزير كشور ابراز اميدواري كرد انتخابات در آرامش كامل برگزار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار