کد خبر: 845438
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شرکت گاز هیچ دخل و تصرفی در تعیین اقلیم های کشور ندارد گفت: نامه رسمی سازمان هواشناسی مبنی بر تغیر اقلیم مشهد از طبقه 3 به 2 به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ شد.

سید حمید فانی با بیان این مطلب که شرکت گاز نمی تواند راسا اقلیم ها را تعیین کند و متولی مستقیم این موضوع سازمان هواشناسی کشور است اظهار کرد: تغییر اقلیم گاز مشهد به طبقه سه و سایر شهرهای استان نیز براساس نامه ای که در 20 مرداد سال 95 از سازمان هواشناسی کشور توسط ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشکده این سازمان به دست ما رسید، اعمال شد.

وی تصریح کرد: متعاقب دریافت این اقلیم پیگیری های زیادی از سوی شرکت گاز استان صورت گرفت و درخواست بازنگری در خصوص اقلیم ها شد که پس از پی گیری های لازم نتیجه کنونی به دست آمد.

فانی افزود: سازمان های نظارتی رویه تغییر اقلیم ها را به صورت لحظه ای کنترل می کنند و وظیفه ما نیز اجرای دقیق موارد قانونی است که به شرکت گاز اعلام می شود و به عنوان نمونه در همین تغییرات اقلیم جدید شهر قوچان از 2 به یک تغییر یافت.

وی افزود: طی چند ماه اخیر بیش از سه مرتبه مکاتبه با شرکت ملی گاز انجام دادیم و جلسات حضوری متعددی نیز برگزار شد که اقلیم مشهد به 2 تغییر پیدا کند .

فانی با انتقاد از بعضی رسانه ها که اقلیم مشهد و اهواز را همانند هم اعلام کرده اند خاطرنشان کرد: اقلیم مشهد همانند اهواز محاسبه نمی شود و محاسبه همه این اقلیم ها بر مبنای گزارش سازمان هواشناسی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون اقلیم مشهد اصلاح شده و در اولین قبض گاز تعدیل آن محاسبه می شود.

وی اضافه کرد: به طور میانگین تغییر اقلیم مشهد از 3 به 2 در صورت حساب هر مشترک 11 درصد تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: باید توجه داشت زمستان 95 زمستان بسیار سردی بود و مدتی بسیار طولانی داشت.

فانی افزود : تعرفه گاز در سال 96 و همچنین 95 همان پایه 94 بوده و تغییری نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مطلوب شرکت گاز خراسان رضوی در حوزه محرومیت زدایی اظهار کرد: در زمستان سال گذشته نگه داشتن تامین پایدار گاز کاری بس دشوار بود که این مهم با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران بنده در شرکت گاز استان محقق شد.

وی افزود: در سال گذشته به ازای هر دو روز یک روستا گازرسانی شد و امسال نیز امیدواریم بتوانیم هر روز عملیات گازرسانی به یک روستای استان را آغاز کنیم.

فانی با اشاره به تعداد 2532 روستای بالای 20 خانوار واجد شرایط در استان گفت: هم اکنون از این تعداد 1440 روستا گازدار است و عملیات گازرسانی به 549 روستا نیز با شتاب مطلوبی در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به 503 روستا در سال جدید آغاز می شود.

فانی با بیان اینکه ان شاالله شهر همت آباد در آینده ای نزدیک گاز دار خواهد شد ادامه داد: میانگین ضریب نفوذ گاز روستایی در کشور 67 درصد است و این در حالی است که این رقم در استان 78 درصد می باشد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار