کد خبر: 845432
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌البیض،‌ آیین معنوی اعتکاف در کنار برپایی نمازهای جماعت با شکوه هر چه تمامتر در مساجد شهرهای استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین از اردبیل، شکرالله عبدی در گردهمایی مدیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ما برای ایام اعتکاف با دعوت از روحانیان مرکز تخصصی نماز قم و همچنین روحانیان بومی سعی داریم تا بحث نماز و اهمیت این فریضه عبادی را بیشتر برای معتکفان بازگو کنیم.

وی از برپایی میز مطالعه در تمامی مساجد که مراسم اعتکاف در آنها برگزار می‌شود، خبر داد و تصریح کرد: در میز مطالعه کتاب‌های نماز و الگوهای مناسب تربیتی برای مخاطبان تهیه شده تا در مدت حضور سه شبانه‌روز در مسجد از این کتاب‌ها استفاده کرده و مطالعه کنند. مدیر ستاد اقامه نماز استان همچنین از توزیع بروشورهای خاص با موضوع نماز در بین معتکفان و همچنین توزیع فرم‌های عضوگیری یاوران نماز در بین معتکفان خبر داد و گفت: سعی داریم تا در فضاهای مجازی نیز از فرصت فراهم شده برای تبلیغ و ترویج نماز به عنوان یک فریضه با ارزش الهی استفاده کنیم.

عبدی به رویکرد اصلی امسال ستاد اقامه نماز با محوریت نماز جوانان، نوجوانان و همچنین کودکان اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با استفاده از فضای رسانه‌ای و مجازی، سایت‌ها و گروه‌های مختلف و با همکاری آموزش و پرورش و مهدهای کودک نسل آینده را بیشتر با نماز و اهمیت این فریضه الهی آشنا کنیم.

وی از ارزیابی عملکرد 75 دستگاه اجرایی در حوزه نماز خبر داد و بیان کرد: ما در سه محور و براساس تفاهمنامه امضا شده بین ستاد اقامه نماز و وزارتخانه‌ها، فعالیت عمومی و اختصاصی دستگاه‌های دولتی در مسیر توسعه و ترویج نماز سعی داریم تا از دستگاه‌های برتر و فعال در این حوزه تجلیل کنیم. عبدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اردبیل در انجام این فریضه و توسعه و ترویج فرهنگ نماز از نهادهای موفقی است که همه ساله در این حوزه عملکرد مطلوبی را ارائه می‌کند. مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل وضعیت اقامه نماز در دستگاه‌های دولتی را رو به رشد و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید به سمت مطلوبیت بیشتر حرکت کنیم تا فرهنگ نماز و اقامه این فریضه واجب الهی بیش از گذشته توسعه و ترویج پیدا کند.

وی اظهار کرد: ما از ماه آینده با انتخاب هیأت داوران سعی می‌کنیم تا براساس شاخص‌های تعیین شده و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی بهترین و موفق‌ترین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را در این حوزه شناسایی و معرفی کنیم که قطعاً این حرکت با الگوها و معیارهای مناسب و شاخص‌های جدید انجام می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر