کد خبر: 845429
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
معاون کمیته امداد اردبیل:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته مجریان طرح‌های فرشبافی و قالیبافی ۱۰ هزار و ۱۸۲ مترمربع انواع فرش، ورنی، گلیم و جاجیم به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال تولید کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین از اردبیل، جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته مجریان طرح‌های فرشبافی و قالیبافی 10 هزار و 182 مترمربع انواع فرش، ورنی، گلیم و جاجیم تولید کرده‌اند که تولیدات مددجویان تحت پوشش در سال 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال 94 حدود 28 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تولیدات فرشبافان و قالیبافان تحت حمایت به ارزش بیش از 48 میلیارد و 422 میلیون ریال ارزیابی شده که فرش‌های دستباف مددجویان به صورت تضمینی از آنان خریداری می‌شود و مبلغ پس از فروش به طور کامل در اختیار آنان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

نژادجواد با بیان اینکه 90 درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌دهند، افزود: مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان سبب می‌شود تا آنان در کنار اعضاء خانواده خود به کار مشغول بوده و گرمابخش کانون خانواده‌ باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 351 طرح فرش، قالی، ورنی و جاجیم در سطح استان در حال اجرا بوده و 2 هزار بافنده تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که در طول اجرای طرح خدماتی مانند سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آنان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو کارگاه آموزش قالیبافی برای 80 نفر از مددجویان برگزار شده است، گفت: امسال تلاش داریم با بهره‌گیری از اساتید برجسته، دوره‌های آموزشی بیشتری را برای مددجویان و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت برگزار کنیم تا زمینه‌های خوداتکایی آنان فراهم شود.

نژادجواد یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در سال 96 را ارتقاء 30 درصدی متراژ و رج‌شمار قالی‌ها و فرش‌های تولیدی مددجویان دانست و اظهار کرد: این امر سبب افزایش ارزش افزوده محصولات و تولیدات مددجویان می‌شود که امیدواریم با همکاری‌های هر چه بیشتر بتوانیم به این مهم دست یابیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل افزود: حسب برنامه‌های هدفگذاری شده در سال جدید درصدد هستیم در یک روستا از شهرستان‌های تابعه استان که هیچگونه آشنایی با هنر فرشبافی ندارند کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم که بر اساس استعدادسنجی انجام شده از مناطق مختلف استان، افراد واجد شرایط شناسایی شده‌اند که با ارائه آموزش‌های لازم می‌توانیم آنان را به سمت خودکفایی سوق دهیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر