کد خبر: 845405
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود گفت: فعالیت های هنری باید تداوم داشته باشد تا اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد
 سید محمدرضا هاشمی یکشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان بسیجی شاهرود با بیان این که،کارهای هنری در درازمدت تاثیر گذار است؛ افزود: هر مفهومی که در قالب هنر بیان شود ماندگار تر است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی را برطرف کنیم،باید آموزه های دینی را در قالب هنر به نمایش بگذاریم.
هاشمی با ذکر این که، دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به هنر دارد، گفت: برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات باید از زبان هنر استفاده شود.
فرماندار شاهرود ، شرکت در انتخابات را مایه نومیدی دشمنان خواند و گفت: شرکت گسترده مردم در راهپیمایی ها و انتخابات گوناگون ، موجب شده تا دشمن از ایران نومید شود.
هاشمی گفت: هنرمندان شاهرودی از توانمندی های زیادی برخوردار هستند.
امام جمعه شهرستان شاهرود هم در دیدار اعضای کانون بسیج هنرمندان،پیشکسوتان وهنرمندان این شهر در روز گرامیداشت هنر اسلامی و شهادت سید مرتضی آوینی گفت:هنرمندان باید شور و جوشش انقلابی و درونی داشته باشند و آن ر ا در برون نمایان کنند و زبان هنر را برای تحقق شعار سال به خدمت بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان دیده بان مسایل مهم کشور را رصد و تبیین می کنند و توقع داریم هنرمندان با زبان گیرا ، فراگیر و ماندگار هنر، برای تحقق شعار سال گام بردارند.
وی با بیان اینکه هنر و هنرمندان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه خود را به سرانجام رساندند ،تاکید کرد: اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم ،هنرمندان باید برای حمایت از تولید داخلی تلاش کنند .
امام جمعه شاهرود ادامه داد: هنرمندان با روحیه لطیف نباید از برخی بی مهری هادلسرد و خسته شوند چراکه خسته شدن هنرمند مساوی با مرگ هنرمند است.
امینی هنرمندان را افرادی فراجناحی و بدون محدود شدن در زمان و مکان و گرایش های سلیقه ای برشمرد که باید از زبان هنر برای تعالی و رشد اخلاق ،معنویت و انسانیت در جامعه بهرمند باشند.
وی با اشاره به اینکه زبان هنر خیلی کوتاه و مختصر، کار ساعت ها منبر و سخنرانی را انجام می دهد ، افزود: آموزش و استعدادیابی از سنین کودکی و پیش دبستانی به کودکان تضمین کننده ماندگاری هنر برای نسل آینده به شمار می رود.
امینی از برخی بد اخلاقی ها و هتک حرمت ها در فضای مجازی به ویژه با نزدیک شدن به ایام انتخابات انتقاد کرد وگفت: صدمه زدن به ارکان جامعه و ریختن آبروی مومن که نزد خداوند بسیار ارزشمند است ،با نقد منصفانه بسیارمتفاوت است.
مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود هم در این نشست گفت: پیشکسوتان و هنرمندان بسیجی این شهرستان در سال 95 برنامه های هنری زیادی در عرصه های مختلف در سطح شهرستان ،منطقه و استان با نگاه ویژه به انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس ،عاشورا و غدیر به انجام رساندند.
عباس اعتماد با بیان اینکه بیش از 10 گروه تعزیه خوان در شاهرود با این کانون همکاری دارند، افزود: برگزاری نمایش بزرگ غدیرازبهترین اجراها ی این کانون درچند سال گذشته است.
مسئول دفترتعزیه شهرستان شاهرود با بیان اینکه اجرای نمایش خیابانی و بیش از 70مجلس تعزیه خوانی در نقاط مختلف شهرستان شاهرود مورد استقبال خاص مردم و به ویژه جوانان قرار گرفت ، ادامه داد: برای چهارمین سال پیاپی کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود عنوان برتر استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
رضا نوری از پیشکسوتان هنرهای تجسمی و دارنده رکورد تولید بزرگترین و نازکترین خشت های جهان هم در این نشست حمایت مادی و معنوی مسئولان فرهنگی و دستگاه های اجرایی از هنرمندان را در تعالی و رشد افکار و اذهان اقشار مختلف جامعه بسیار موثر دانست.
مهدی بانی از هنرمندان تئاتر شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: هنرهای نمایشی ،به خصوص اجراهای نمایش خیابانی مورد استقبال مردم قرار گرفته است که می توان از این هنر برای تاثیر بیشتر بر فرهنگ جامعه بهره برد.
در این نشست برخی از هنرمندان و کارشناسان هنری دستگاه های اجرایی به بیان دیدگاه های خود در عرصه هنر و تعالی آن در جامعه پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر