کد خبر: 845404
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
رئیس حوزه هنری استان سمنان:
رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: یکی از چالش های اصلی حوزه هنری این استان ، کمبود بودجه برای رفع نیازهای هنرمندان است.
 داود یاراحمدی  در جمع هنرمندان حوزه هنری سمنان در سالن غدیر افزود : اکنون دانشنامه استان سمنان به دلیل کمبود بودجه با مشکلات چاپ مواجه شده است.
وی تصریح کرد : تاکنون 14 جلد این دانشنامه 110 جلدی مصوبه سال های گذشته چاپ شده است و چاپ 12 جلد دیگر آن به اعتبار نیاز دارد.
وی یکی دیگر از مشکلات این حوزه را نبود فضای مناسب فرهنگی درشهرستان های سمنان و شاهرود ذکر کرد و اظهارداشت : فضایی که در زمان حاضر برای حوزه هنری استفاده می شود به لحاظ امنیت جانی تایید نمی شود.
وی با بیان این که زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع برای حوزه هنری در نظر گرفته شده است، سرعت در تحویل این زمین را خواستار شد.
یاراحمدی با اشاره به خدمات استاندار سمنان در تولید فرهنگ و آموزش در این استان ، گفت : از این روی بیشتر هنرمندان چهره فرهنگی استاندار را دیده اند به همین فعالان این عرصه انتظارات و خواسته های فراوانی دارند.
رئیس حوزه هنری استان سمنان تاکید کرد : بسیاری از هنرمندان استان سمنان مانند تک ستاره هایی هستند که در کشور مشابهی ندارند و باید به آن ها توجه ویژه داشت و به خواسته ها و دغدغه آن ها گوش داد.
بیستم فرودین روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهید سید مرتضی آوینی است.
در این نشست ، حمایت کم، کمبود اعتبارات ذیربط، برطرف نشدن نیازهای صنفی و نبود فضای مناسب فرهنگی از جمله مشکلات فراروی هنرمندان اعلام شد.
در استان سمنان بیش از 400 هنرمند در رشته های مختلف هنری فعالیت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر