کد خبر: 845398
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
211 دانشجوي دانشگاه شريف در نامه‌اي به رئيس‌جمهور از او خواستند فارغ از کانديدا شدن يا نشدن در انتخابات پيش‌رو پاسخگوي اقدامات دولتش باشد.
در بخشي از اين نامه آمده است: امروز پس از حدود چهار سال رياست شما بر دولت، بازخواني وعده‌هاي‌تان در انتخابات سال 92 سؤالات و ابهامات زيادي را براي ما ايجاد مي‌كند. شما در تبليغات انتخاباتي خود گفته بوديد:
 
«‌دولت تدبير و اميد نخواهد گذاشت اين همه جوان بيكار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند.‌»، «‌ما بايد همه مراكز توليدي را به فعاليت كامل 100 درصدي برسانيم و اين كار امكان‌پذير است‌»، «‌همين كارخانه‌هاي موجود در كشور اگر به جاي 20 درصد توان با 60 درصد توان كار كنند، بخش عظيمي از مشكلات اشتغال‌زايي در كشور برطرف مي‌شود.‌»، «‌در ماه‌هاي ابتداي آغاز به كار دولت «‌تدبير و اميد‌» موانع از سر راه توليد برداشته مي‌شود‌»،  «‌عدالت اقتصادي به اين معناست كه هر چيزي در جايگاه خودش قرار بگيرد كه اولين مسئله آن، توليد است‌»، «‌برنامه اقتصادي من حل معضل اشتغال به خصوص براي تحصيلكرده‌هاست.‌»  
 
«‌اگر توليد رونق يابد در بخش‌هاي مختلف هم بيكاري حل مي‌شود و هم وقتي اين مسئله افزايش يابد ناچار نمي‌شويم بنجل‌ها را از خارج وارد كنيم و براي كارگر چيني كار درست كنيم‌»،  «‌اساس برنامه‌ اقتصادي من بر دو محور  «‌توليد ثروت ملي‌»  و  «‌توزيع عادلانه ثروت‌»  استوار است‌»، «‌در برنامه من برنامه كوتاه‌مدت يك ماهه و 100 روزه وجود دارد. ما مي‌توانيم در يك زمان كوتاه تحول اقتصادي در كشور به وجود آوريم‌»،  «‌اطلاعات مربوط به دولت بايد به صورت شفاف در اختيار مردم قرار گيرد‌»، «‌اصلاح نظام اداري نيز جزو اولويت‌هاي من است زيرا با اصلاح نظام اداري جلوي فساد‌ها گرفته مي‌شود‌»،  «‌كاهش خرج دولت و جلوگيري از بزرگ شدن آن و رونق اقتصادي از جمله اقداماتي است كه مي‌توان با انجام آنها تورم را مهار كرد‌»، «‌سانتريفيوژها بايد بچرخد و زندگي مردم نيز بايد بچرخد‌»، «‌عدالت يعني هر چيزي سر جاي خودش باشد. يعني به كسي ظلم نشود و توليدگر و كارگر به حق‌شان برسند و هر كسي بتواند انتقاد و حرف خود را بزند كه چنين جامعه‌اي، جامعه علوي خواهد بود‌»  در نهايت شما شعار خود را  «‌نجات اقتصاد ايران‌»  ذكر كرده بوديد اما به روشني مشخص است كه اين وعده‌ها و شعارهاي شما محقق نشده و بعضاً در جهت عكس آن حركت شده است.
 
‌باتوجه به عملكرد جنابعالي در چهار سال گذشته، شائبه‌هايي مبني بر عدم حضور حضرتعالي در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم مطرح شده است. عدم ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري اين امكان را به شما خواهد داد تا مجبور نشويد از عملكرد خود دفاع كنيد و پاسخگوي اين سؤال باشيد كه  «‌چرا و چگونه چنين عملكردي در حوزه‌ اقتصاد داشتيد؟‌» ؛ فلذا ما – جمعي از اساتيد، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف- از شما خواهشمنديم كه مستقل از حضور يا عدم حضور در انتخابات، پاسخگوي اقدامات چهارساله‌ دولتتان باشيد. ما منتظر حضور شما در دانشگاه براي پاسخگويي به جامعه‌ نخبگان هستيم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
رزمنده دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
3
1
این شخص با عمل خودش هیچ تعهدی به نظام ومردم ندارد و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
این شخص به خودش هم متعهد نیست چه رسد به نظام
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
2
1
بعید بنظر میرسد که در تخیلاتش به ادامه حکومت فکر نکند!‌ حتی اگر احتمال انتخابش در حد صفر باشد! بهمین دلیل احتمالاً در تدارک تهیه لایحه است تا حکومتش را مادام‌العمر کند! مجلس هم که از خودش است پس تصویب میشود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
خدا رو شکر اون با مجلس نیست بلکه نیاز به تغییر قانون اساسی است که اون هم با رای مردم می بایست تغییر کند
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
2
این دانشجویان محترم از همه رئیس جمهور ها این سوال را کرده اند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
خصوصا احمدی نژاد!!!!!!!!!!!!!!؟الکیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
3
آفرین بر دولت تدبیر. رشد منفی 7 یادتان رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
اگه تدبیر اینست خاک برسرش
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
2
1
4ساله که چه عرض کنم اگه صدساله هم شود روحانی کاربکن وخادم نیست ووضع ازاین هم که هست بدتر میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
2
1
الان با خودش میگه خاک به سرت اوباما همان یه ذره آبرو هم که ما داشتیم بردی ما که به تو اطمینان کردیم وتوقع نداشتیم عمل کنی حداقل به خاطر رای ماهم که شده آبروداری می کردی ومیگفتی مرحبا حسن گل کاشتی واینقدر افتضاح به بار نمی آوردی .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار