کد خبر: 845374
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
بيستم فروردين ماه و سالروز ملي فناوري هسته‌اي كشور بار ديگر بهانه‌اي شد تا رئيس‌جمهور محترم به دفاع تمام‌قد از برجام برخيزد...
بيستم فروردين ماه و سالروز ملي فناوري هسته‌اي كشور بار ديگر بهانه‌اي شد تا رئيس‌جمهور محترم به دفاع تمام‌قد از برجام برخيزد؛ برجامي كه اكنون و پس از قريب به 16ماه از اجرايي شدن اين « آفتاب تابان» آنچه نصيب ملت ايران شده، برخلاف همه ادعاها، تكرار و تمديد بدعهدي‌هاي طرف‌هاي غربي است كه اعضاي كابينه دولت يازدهم هم صفتي جز «تقريباً هيچ» براي آن قائل نبوده‌اند. اما دكتر روحاني برخلاف همه اينها اصرار دارد كه بگويد: برجام باراني است كه بر مردم باريده، هرچند عده‌اي خواب بوده‌اند و رعد و برق آن را نديده باشند!
 
رئيس‌جمهور ديروز در يازدهمين سالروز ملي فناوري هسته‌اي در محل اجلاس سران طي سخناني اظهار داشت: فناوري هسته‌اي براي كشور ما يك ضرورت است و اينكه رهبر معظم انقلاب همواره بر ادامه اين فناوري تأكيد مي‌كردند، تأكيد و اصراري درست و به حق بوده است.
وي افزود: از طرف ديگر ملت ما كه در طول سال‌ها با فرياد، عمل، ‌صبر و استقامت‌شان مي‌گفتند انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست شعار و سخن و آرمان درستي را دنبال مي‌‌كردند. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: اين شعار در خيابان توسط هنرمندان ديپلماسي ما به لوزان، ژنو، وين و نيويورك منتقل شد، اين هنرمندي بزرگي است كه خواست مردم و شعار مردم در خيابان چگونه به يك لايحه بين‌المللي با ابعاد بسيار دقيق فني و ابعاد ديپلماسي، حقوقي تبديل شود لذا گفتن اينكه انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست از سوي يك ملت بسيار مهم است اما در كنار حضور و خواست مردم اين متخصصين هستند كه از لحاظ فني بايد به عمل بنشانند و اين حقوقدانان و ديپلمات‌هاي ما هستند كه اين حق را در مجامع ملي و بين‌المللي بايد به كرسي بنشانند.
 
دكتر روحاني با اين گزاره تأكيد دارد بگويد، آنچه را كه در خيابان‌ها شعار مردم بوده است، دستگاه ديپلماسي هنرمندانه در لوزان، ژنو، وين و نيويورك به عمل تبديل كرده‌اند، ليكن اشاره‌اي نمي‌كند كه مظاهر اين عمل كجاست و چگونه قابل اندازه‌گيري است اما در مقابل حجم فراواني از دستگاه‌هاي غني‌سازي عملاً از چرخه غني‌سازي خارج شده و وعده‌هاي رفع تحريم هم عملي نشده است، به عبارت ديگر شعار چرخيدن سانتريفيوژها و چرخ كارخانه‌ها عملاً متأثر از بدعهدي غربي‌ها و اعتماد به دشمن با چالش اساسي مواجه شده است.
 
رئيس‌جمهور در ادامه ضمن اشاره به روز‌هاي پر‌فراز و نشيبي در صنعت هسته‌اي به سابقه آغاز غني‌سازي در دهه 60 اشاره و اضافه كرد: دنيا مي‌خواست به بهانه‌هاي مختلف اين فناوري را از ما بگيرد و به يك بهانه‌ واهي پرونده ما را به شوراي امنيت سازمان ملل ببرد، تلاش متخصصين ما در سال 82 باعث شد كه اين پرونده از وين نتواند به نيويورك برود.
 
البته دكتر روحاني با عبوري تأمل‌برانگيز از تلاش دانشمندان جوان هسته‌اي كه طي سال‌هاي گذشته غني‌سازي 20 درصدي را به عنوان يك دستاورد ارزشمند به ثبت رساندند و همين دستاورد بزرگ‌ترين ابزار تيم ديپلماسي براي چانه زني با قدرت‌هاي 1+5 بوده است، گفت: آخرين مرحله‌اي كه ملت ما تصميم گرفت در برابر قدرت‌هاي جهاني حق ملتش را تصويب كند؛ آنچه امروز شما در ساغند و البرز و قزوين ديديد مربوط به تلاش‌هاي دوساله سازمان انرژي اتمي است، 42 طرحي كه بازديد كرديم مربوط به اين دو سال است، بعضي به ذهن‌شان آمده بود كه در مذاكرات هسته‌اي، دنيا ما را از متاع فناوري باز داشته است و فكر مي‌كردند ما فناوري هسته‌اي و خون شهدا را فروختيم و در عوضش زنجيره تحريم را شكانديم، آن روز هم با بيان ساده‌اي گفتيم اين حركت از سوي مردان اين سرزمين انجام مي‌شود كه با چشم بينا و دقت راه را مي‌پيمايند اما بعضي دل‌هاي‌شان واپس مي‌شد تقصير آنها نبود شايد تقصير ما هم نبود. روحاني تصريح كرد: اين دل‌هايي كه واپس مي‌شد مي‌گفتند فناوري ما چه مي‌شود؟ غني‌سازي ما چه مي‌شود؟ فردو چي مي‌شود؟ فردو كه حتماً سه قفله خواهد شد و ما كليدي نداريم قفل‌هاي فردو را باز كنيم، نطنز كه حتماً بسته مي‌شود، از اراك كه آثاري نمي‌ماند، آب سنگين كه خيلي بعيد به نظر مي‌رسد چيزي از آن در دسترس ما بماند.
 
وي ادامه داد: الحمد‌لله امروز همه ما شاهديم كه مسير ما مسير صحيح و درستي بوده، بهترين و كوتاه‌ترين و كم‌هزينه‌ترين راه را براي تثبيت حقوق هسته‌اي كشور انتخاب كرديم، ما امروز در اين نمايشگاه  IR8 را ديديم كه با گاز كار مي‌كند با 70 هزار دور و با قطر 25 كه نشان مي‌دهد سرعت خطي‌اش چه مقدار زياد است. اين تلاش‌ها و كوشش‌ها نشان داد كه حقوق ملت ايران از كف خيابان به لوزان و وين و ژنو برده شده است و از آنجا به سازمان ملل برده شده و در همان مكان نيز حقوق ملت ايران تثبيت شد.
برخي رعد و برق برجام را نديده‌اند!
روحاني در ادامه با خلق ادبياتي ديگر در كنار مفاهيمي مانند آفتاب تابان، در باغ سيب و گلابي، اين بار برجام را باراني توصيف كرد كه برخي (منتقدان) صداي رعد و برق آن را نشنيده‌اند و تأكيد كرد: برجام يك ابر است، اگر بخواهد باران ببارد و اين ابر سرزمين ما را پر از آب كند، اين درخت‌هاي سرو و بلند و جنگل‌ها و مراتع است كه ابر را وادار به باران مي‌‌كند، اگر اين سبزه و گل و درخت نباشد و كوير باشد ابر نمي‌بارد، بارش اين ابر با اين گل‌ها (مذاكره‌كنندگان هسته‌اي) بود. در بخش‌هاي مختلف همه آمدند و از ابر برجام استفاده كردند. رئيس‌جمهور اضافه كرد: در اين ميان برخي گفتند صداي رعد و برق برجام را نشنيديم كه اينها مربوط به چيز ديگري است، اكنون كه شما بارانش را مي‌بينيد و حالا رعدوبرقش آن بالا بود، شما ممكن است خواب بوده‌ايد ولي به هر حال امروز بارانش را كه مي‌بينيد بر اين مردم نازل شده است، شما مي‌بينيد بسياري از پروژه‌هايي كه امروز افتتاح شد برخي از اين پروژه‌هاي مهم با همكاري شركت‌ها و كشورهاي خارجي به ثمر نشست و اين يعني همان باران برجام. بسياري از آنچه كه ما امروز در فناوري هسته‌اي توليد مي‌كنيم در بازار تجاري عرضه مي‌كنيم و تجاري شدن صنعت هسته‌اي ما به باران رحمت برجام بوده است. رئيس‌جمهور ادامه داد: اگر اين باران رحمت نبود آب سنگين صادر نمي‌شد.  روحاني بيان كرد: بنده مي‌خواهم در اينجا نتيجه‌اي بگيرم و بگويم كه هر كجا ما با هم بوديم پيروز شديم، ما مي‌توانيم و اين شعار درست است زيرا اگر با هم باشيم، ما اگر در كنار هم اختلافات را كنار بگذاريم و به تعبير عاميانه اگر با هم بسازيم مي‌توانيم كشورمان را به خوبي بسازيم.
رويگرداني از كدخدا
رئيس‌جمهور كه گويا تجربه بدعهدي‌هاي غرب در برجام او را به اين نتيجه رسانده است، تصريح كرد: دنياي امروز متأسفانه دنياي قانون نيست، اگر دنياي امروز دنياي قانون بود و اگر راست مي‌گفتند و استانداردهاي دوگانه نداشتند و اگر قانون بين‌الملل مخصوص ضعيفان نبود و اگر همه از قوانين تبعيت مي‌كردند، كارمان آسان‌تر بود. اين سخنان در حالي است كه ايشان پيش از رقابت‌هاي انتخاباتي سال 92 گفته بود: «امريكايي‌ها كدخداي ده هستند، با كدخدا بستن راحت‌تر است، چراكه اروپايي‌ها به‌دنبال آقا اجازه از امريكايي‌ها هستند.»
 
روحاني در ادامه گريزي هم به تحولات منطقه زد و خاطرنشان كرد: چطور در دنياي امروز بدون مجوز سازمان ملل و بدون تشكيل شوراي امنيت سازمان ملل حتي بدون مصوبه كنگره امريكا، رئيس‌جمهور امريكا به خودش حق مي‌دهد كه به يك كشور مستقل در منطقه حساس خاورميانه از ناوگان دريايي خودش به يك فرودگاه داخلي الشعيرات موشك پرتاب كند، با چه حقي و با چه منطقي؟ مگر كسي در دنيا اختيار رهبري دنيا ( بخوانيد كدخدا) را به امريكا سپرده است؟ وي افزود: مگر كسي در دنيا امريكا را به عنوان پليس جهاني برگزيده است؟ مگر رئيس‌جمهور امريكا به عنوان محكمه بين‌المللي و دادستان محكمه بين‌المللي است؟ به چه حقي اين كار انجام مي‌گيرد، معلوم است دنياي امروز دنياي قانون و مقررات نيست و از آن بدتر كشورهايي هستند متأسفانه از منطقه خودمان كه براي تجاوز امريكا، امريكا را تشويق مي‌كنند و براي او كف مي‌زنند، نوبت شما هم مي‌رسد، چرا عجله مي‌كنيد؟ چرا متجاوز را تشويق مي‌كنيد؟ چرا ظالم را تشويق مي‌كنيد و بي‌قانوني را تأييد مي‌كنيد؟ به چه مناسبت؟ رئيس‌جمهور تأكيد كرد: شما ديديد تروريست‌ها چقدر خوشحالي كردند همچنين شما ديديد گروهك‌هاي تروريستي كه با چاقو و خنجر سر مردم و بچه‌ها را مي‌بريدند و مي‌برند و انسان‌ها را در قفس زنده زنده سوزاندند، اينها امروز خوشحالند به خاطر جنايت امريكا در سوريه لذا ما امروز بايد متحدتر باشيم. روحاني ادامه داد: ملت ايران و اين ملت بزرگ و فهيم بايد در سايه انتخابات پيش‌رويش قدرت اين كشور را به رخ جهانيان بكشد.
 
 وي گفت: ما نبايد رو در روي يكديگر بايستيم، ما يك هدف واحد داريم، هدف ما در انتخابات تبلور مردم‌سالاري ديني است، ما مي‌خواهيم يك‌بار ديگر جمهوريت را به منصه ظهور برسانيم. روحاني يادآور شد: ما مي‌خواهيم اسلاميت را پاي صندوق آرا ببينيم، نبايد بگذاريم در كشور انتخاباتي شبيه انتخابات امريكا را شاهد باشيم، اينجا سرزمين اسلامي، پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين(ع) است، رقابت آزاد بسيار عالي است، وجود كانديداهاي مختلف در همه انتخابات‌ها بسيار زيبا است، مشاركت حداكثري آرزوي همه ما توأم با قانون است همانطور كه رهبري فرمودند مُرّ قانون، لذا ما بايد در اين كشور مُرّ قانون را در كشور شاهد باشيم.
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
بدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
5
1
نمیدونم چی بگم . اصلا مثل اینکه تو باغ نیست . معلوم نیست منظورش چیه کجاها سیر میکنه . واقعا خسته کننده و حوصله سربره و شنیدن صداش مترادف با نا امیدی . بس که دروغ گفته و از باید این بشه و ان بشه گفته و عمل نکرده . وزرای ملیاردی بی خاصیت . فساد کلان . بی عرضگی و پرتوقعی . به سنگ رای بدم بروحانی نمیدم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
5
1
جناب روحانی اشکال کار اینجاست که شما تریبون داری ویک طرفه اون بالا پشت تریبون هرچی سخن بیهوده است میزنی ودقل دوستانی هم پائین برات کف میزنند -دقیقامثل موشک پرانی امریکا وتائیدات عربستان -
انچه ما عوام میبنیم جیبهای خالی است وحرفهای صدتا یه غاز شما ! ضمن اینکه اگه عده ای خواب بودن وصدای رعد برق را نشنیدن ،!بسیار زشت تر وبدتر از ان اینه که شما خودت را به خواب زدی وهی تکرار میکنی برجام بهترین بود .میدونیکه کسی که خودش را به خواب زده باشد بیدار نمیشود ولو اینکه درچاه برجام افتاده باشد !!!!!؟. باز موقع انتخابات شده فیلت یاد هندستون کرده ودم از اتحاد ووحدت میزنی !هیهات که دوباره اشتباه کنم وتا جائی که بتونم دروغهایت را برملا میکنم ورای های قبلم را ازت پس میگیرم .
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
4
2
من به اقای رامبد پیشنهاد می دهم که از اقای روحانی بخواهد بیاید استنداپ اجرا کند فکر کنم خیلی مردم را می خنداند اینکه برجام بارانی است که برمردم بارید را هیچ مجری استنداپی نمی تو اند اجرا کند وبگوید
اقای روحانی هنردمندی است که خوب مردم افسرده، شرمنده از این رئیس جمهور و عصبانی را می خنداند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
4
2
وظیفه مراجع ذیصلاح و وجدان های بیدار است نسبت به عملکرد آقای روحانی و دولتش حساسیت نشان داده . نسبت به کم کاریها و تخلفات انجام شده ( اگر نگویی خیانت نسبت به مردم وکشور و خادمی دشمنان ایران عزیز ) ، باز خواست و محاکمه گردد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
2
4
آفرین بر دولت تدبیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
بیش باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
3
دخالت نظامیان در سیاست ممنوع است جناب جوان ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
2
3
آفرین بر دکتر روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
3
2
درجواب ناشناس ساعت 13:58 مورخه 27/1/96وساعت 6:44مورخه بیست وچهارم فروردین ماه 96،وقبل از آن باید بگویم واقعا آفرین اما ازدرعقب ،من نمی دانم آقای روحانی خواب است یا خودش را به خواب زده است که واقعیت را نمی فهمد که شهاب سنگهای برجام اینقدرزندگی مردم را مختل کرده است . با این طرز تفکرواقعا اگر مردم به وی رای دهند درعقل آنها باید تردیدکرد.
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
2
2
من نمی دانم آیا با این عملکرد دشمن شاد کن و خسارت بار آیا از نظر شورای محترم نگهبان فردی مدیر و مدبر به حساب می آید ؟ گمان نمی کنم فلانی !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
2
2
عجب باران مصیبت باری............................................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
1
2
این باران باران رحمت نبود بارانی بود که درسرزمین کفربارید
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
4
1
دقیقا" مثل باران است ولی چون هوای سیاست ما اسیدی است هنگام بارش ،باران هسته ای به باران اسدی تبدیل شده و هرچه و هرکس سر راه دولت بی تدبیر و بی امید باشد بناچار باید پاک شود!
با روحانی تا 1400
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
1
4
رشد منفی 7 شد مثبت
تورم 45 درصد شد 10 درصد تولید نفت 4 برابر شد بهداشت که شاهکار کرد

افرین بر دولت تدیبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
آفرین زدی به برجک دلواپسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
2
3
به جای بارون داره سنگ روی سر مردم میباره دروغ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
2
3
این باران باران خفت وخواری وذلت بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
2
باران در سرزمینهای اونوری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
1
بارانی بود که روی سر هیلاری واوباما بارید
اراضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
0
در جواب رشد منفی 7 شد مثبت
تورم 45 درصد شد 10 درصد تولید نفت 4 برابر شد بهداشت که شاهکار کرد....

اثرش توی زندگی مردم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احساس واقعی مردم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه آمارای رئیس جمهور قبلی که البته پازلی لز خودتون بود قابل قبول نبود و همه ش دروغ بود و آمارهای این ها کاملاً قابل قبول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این آقا یا غافل است یا خائن که در هر دوصورت نتیجه به ضرر مردم است و کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
شما احساس نکردی. ما که راضی هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار