کد خبر: 845359
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در مراسم افتتاح پايانه خط 4 متروي تهران
شهردار تهران گفت: تقاضاي شغل قشر جوان ما سونامي بزرگي است كه اگر براي آن چاره‌انديشي نكنيم، دولت را با خودش خواهد برد.
قاليباف: سونامي بيكاري دولت را  با خودش خواهد بردمحمد‌باقر قاليباف، صبح روز گذشته در مراسم افتتاح پايانه شهيد كلاهدوز از خط 4 متروي تهران ضمن تبريك آغاز سال نو و ولادت اميرالمؤمنين (ع)، با اشاره به نامگذاري سال جاري با عنوان «سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» تأكيد كرد: طبيعتاً همه افراد در سطوح مختلف از جمله مديران و مردم همه بايد دست به دست هم دهيم و با معضل بزرگ بيكاري در كشور و نبود شغل دست و پنجه نرم كنيم؛ در اين ميان بايد با تدبير و خلاقيت اين مشكل بزرگ را حل و فصل كنيم.
وي تأكيد كرد: در حوزه مترو از چند سال گذشته اين رويكرد مربوط به اقتصاد مقاومتي و نگاه مديريت جهادي را در دستور كار قرار داديم. همچنان كه در دوره تحريم‌ها نيز با همه مشكلات و مسائل مالي، هرگز فعاليت‌هاي شهرداري در بخش‌هاي مختلف، خصوصاً مترو تعطيل نشد.
قاليباف يادآور شد: در حوزه واگن‌سازي بسياري از كارخانه‌ها در كشور تعطيل شده‌اند، اين در حالي است كه واگن‌سازي در شهرداري تهران به صورت دو شيفت كار مي‌كند و امسال نيز قول گرفته‌ايم كه فعاليت واگن‌سازي را به سه شيف افزايش دهيم تا كار به صورت 24 ساعته انجام شود.
 
شهردار تهران با اشاره به افتتاح 100 كيلومتر مترو در روزهاي آينده تأكيد كرد: بررسي‌هاي دقيق كارشناسي نشان مي‌دهد احداث هر 20 كيلومتر مترو 16 هزار شغل مستقيم ايجاد مي‌كند، به اضافه اينكه هر شغل مستقيم نيز 10 شغل غير مستقيم ايجاد مي‌كند، در حقيقت با احداث 100 كيلومتر مترو حدود 80 هزار شغل مستقيم و 800 هزار شغل غير مستقيم ايجاد شده است.
وي تأكيد كرد: همكاران من در شهرداري تهران بحث اقتصاد مقاومتي و توليد داخلي و ايجاد اشتغال را در اولويت كارشان قرار داده‌اند.
قاليباف در ادامه با تأكيد بر ضرورت توجه به اشتغال و توليد گفت: معضل بيكاري با روش‌هايي كه تا الان دنبال شده قابل حل و فصل نيست، آمار روشن است و نشان مي‌دهد با بسته‌هاي پيشنهادي و تصميماتي كه گرفته مي‌شود، اين كار به نتيجه نخواهد رسيد، بلكه بايد راه، نگرش و رويكرد نو بر اساس همان مباني اقتصاد مقاومتي را مد نظر قرار دهيم.  وي تصريح كرد: تقاضاي شغل قشر جوان ما حتماً يك سونامي بزرگ در كشور است كه اگر براي آن چاره‌انديشي نكنيم، اين سونامي دولت را با خودش خواهد برد.
 
شهردار تهران يادآور شد: بايد پاسخگوي جوانان باشيم، در حالي نرخ بيكاري 10، 12 درصد اعلام مي‌شود كه بيكاري در قشر جوان تحصيلكرده بيش از 38 درصد است و ما اين معضل را در خانواده‌ها مي‌بينيم.  قاليباف ابراز داشت: ما داريم طولاني‌ترين دوره ركود را در كشور تجربه مي‌كنيم، اين ركورد طولاني تاريخي شده و به ياد نمي‌آوريم كه ركودي به اين مدت در كشور وجود داشته باشد. از اين رو بايد براي آن چاره‌انديشي شود و تدابير مقام معظم رهبري در اولويت جدي ما قرار گيرد.  وي با تأكيد بر اينكه بايد به روش‌هاي كهنه، غير علمي و غير عملي پايان داده شود، تأكيد كرد: تا زماني كه مديران فعال نشوند، تنبلي را كنار نگذارند و صرفه‌جويي نكنند، هرگز قادر نيستند براي جوانان كار توليد كنند. ما به سهم خودمان همه تلاشمان اين است كه بتوانيم تا جايي كه در توان داريم اين كار را انجام دهيم و نمونه آن را نيز امروز شاهد هستيم.
قاليباف همچنين در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تقدير از همكاران شركت مترو به منظور تلاش در افتتاح اين پايانه تأكيد كرد: ما عمدتاً بخشي از مترو را كه استفاده مي‌كنند، مي‌بينيم، اما واقعيت اين است كه ما در هر خط بايد سرويس مناسبي را براي استفاده مردم از طريق پايانه‌ها و كارخانه واگن‌سازي فراهم كنيم تا بتوان از خدمات حمل و نقل روزانه گرفته تا ساير خدمات مورد نياز مترو ارائه شود.
 
راه‌اندازي 3 خط مترو در نيمه اول امسال
همچنین معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از راه‌اندازي خطوط 6 و 7 و فرودگاه امام خميني (ره) مترو در نيمه اول امسال خبر داد.  مازيار حسيني در حاشيه مراسم افتتاح پايانه متروي شهيدكلاهدوز با بيان اينكه ما در آستانه تكميل خطوط هشت گانه متروي تهران قرار داريم، گفت: با افتتاح خطوط باقيمانده، متروي تهران جزو 10 متروي بزرگ دنيا خواهد بود.  وي با بيان اينكه براي اينكه بتوانيم نسبت به سرويس‌دهي بهتر به مسافران مترو و كاهش سرفاصله‌ها اقدام كنيم، لازم است در انتهاي هر خط يك پايانه و پاركينگ احداث شود كه قطارها هر شب روي ريل نمانند و نظافت و نگهداشت و تعمير ثانويه آنها در محل‌هاي خاص انجام شود، گفت: اين پايانه با 20 هزار متر مربع مساحت و 16 سكوي استراحت و 13 كيلومتر ريل‌گذاري و همچنين به كارگيري 23 سوزن، كار خود را از امروز آغاز خواهد كرد.
 
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه مترو در دو فاز نسبت به توليد اشتغال نقش بسزايي دارد، افزود: مترو در هنگام ساخت مي‌تواند در توليد اشتغال نقش مهمي ايفا كند و شما مي‌بينيد كه متأسفانه در برخي شهرها با گذشت بيش از 10 الي 15 سال هنوز خطوط مترو تكميل نشده است، اما در شهرداري تهران با كار جهادي، دو ساله خطوط مترو ساخته مي‌شود.  حسيني با بيان اينكه هر خط مترو 100 سال و هر رام قطار 35 سال به شرط نگهداشت مطلوب عمر مي‌كند، گفت: هر 20 كيلومتر مترو هزاران فرصت شغلي به شيوه‌هاي مستقيم و غيرمستقيم ايجاد مي‌كند.  وي همچنين در مورد تكميل و راه‌اندازي خطوط 6 و 7 مترو نيز با بيان اينكه در نيمه اول امسال خطوط 6 و 7 و همچنين خط فرودگاه امام خميني (ره) به طول 100 كيلومتر افتتاح مي‌شود، گفت: تست سرد متروي فرودگاه امام خميني‌(ره) هفته آينده با حضور شهردار تهران انجام خواهد شد و با وجود آنكه قرار بود در تعطيلات نوروز مسافرگيري اين خط آغاز شود، اما با توجه به مسائلي كه با وزارت كار در خصوص مباحث مختلف مطرح شد، در حال پيگيري موضوع هستيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
اینم شعار اقتصاد مقاومتی میده در حالیکه در برنامه امروز پایش معلوم شد که پورسانت خرید پله برقی از چین و نخریدن از ایرانی کار خودش را میکنه .خوشحالم که هیچ وقت بهش اعتماد نکردم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار